Életképek

Címlap

IMIP - Éves értékelés


AZ ISKOLAI MIN?SÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM ÉVES ÉRTÉKELÉSE

2011/20112. tanév

 

Az IMIP végrehajtásának éves értékelését az intézmény ellen?rzési, értékelési rendszerének összefoglalója alapján elvégeztük, melynek eredményét az alábbiakban ismertetjük.

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011 júniusától 2012 áprilisáig folyamatos feladatot adott.

TANULÓK

1.Tanulmányi munka

Az éves munkaterv, a pedagógiai program és a tanmenetek szerint folyamatos volt a munka. Ellen?rzése a dokumentumok (elektronikus napló, ellen?rz?k, stb.) alapján rendszeres volt. Az iskolai tanulmányi átlag 4,381,az utóbbi három évben évente kb. 0,05-dal emelkedett.

2.Tanulmányi versenyek, eredmények

Mellékeljük az ez évi versenyeredményeket, amelyek h?en tükrözik ezen a területen az IMIP-ben és a pedagógiai programban rögzített célkit?zések teljesülését (a tanév végi beszámoló melléklete).

3.Magatartás, szorgalom.

Folyamatos volt az együttm?ködés az egy osztályban tanító tanárok között. A tanév folyamán kétszer, a félévzáráskor az egy osztályban tanító tanárok konferencián egyénenként értékelték a tanulók magatartását, szorgalmát, el?menetelét, és személyiségük fejl?dését. (Magatartás átlag: 4,46, szorgalom: 4,34.)

4.Fegyelem

Amikor szükségesnek ítéljük, rendkívüli szül?i értekezletet és iskolagy?lést hívunk össze.

Azt állapíthatjuk meg, hogy az iskolai fegyelmi helyzetre folyamatosan figyelnünk kell.

Az ügyeleti rendszer folyamatosan m?ködik, naponta négy pedagógus ügyelt az óraközi szünetekben a folyosókon és az udvaron.

 

 

5.Jutalmazások (motiváció)

Évi két alkalommal, karácsonykor és a tanévzárón az iskola összes diákja el?tt oklevéllel, könyvjutalommal, az eredmények megnevezésével értékeltük tanulóink kiemelked? teljesítményét. A versenyeredményekr?l, a különböz? rendezvényeken iskolánkat képvisel? diákok teljesítményér?l az iskolai honlapon folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Kiemelked? tanulóink iskolai alapítványi ösztöndíjra pályázhattak, amelyet a tanévzáró ünnepségen kaptak meg. A diákok egyéb alapítványi támogatásra is pályázhattak tanulmányaik el?segítésére (pl. KöMaL el?fizetés).

A ballagáson három tanuló vehette át az iskola legmagasabb elismerését, a Bányai Júlia díjat, egy tanuló pedig Évfolyamels? díjat.

Az 5 – 11. évfolyam évfolyamels? diákja a tanévzárón vette át elismerését az iskola közössége el?tt.

Megvalósítottuk a bejáratnál a „dics?ségtáblát”, amelyre folyamatosan kikerülnek a legjobb eredmények és a legjobbak fotói.

6.Bels? mérések

A pedagógiai program szerint a 8. év végén megtartottuk matematikából és magyarból a bels? vizsgát.

7.Küls? mérések

A kompetenciamérés, melynek eredménye (a tanév végi beszámoló melléklete) mutatja, hogy iskolánk eredményei a nyolcosztályos gimnáziumok eredményeinél is jobbak.

PEDAGÓGUSOK

8.Munkaközösségi szakmai munka

Az éves munkaterv szerint folyamatos volt. Az egyes munkaközösségek vállalt feladataikat teljesítették. Pl. idegen nyelvi - m?fordító versenyek, idegen nyelvi karácsonyi party, francia délután, matematika feladatbank kialakítása az évközi mérésekhez, egységes értékelési rendszerhez, bels? méréshez, magyarból, matematikából bels? mérés,robotikából országos verseny szervezése, testnevelésb?l a mindennapos testnevelés megvalósítása (játékórák), sportnap, pontszerz? verseny matematikából, stb.

ISKOLA

9.Alapítványi támogatással folytatódott az osztálytermek kifestése, függönyök vásárlása.

10.Iskolai bels? szabályzatok

Ebben a tanévben folytattuk a bels? szabályzatunk alkalmazását, kiegészítését, finomítását, amelyben olyan szabályok találhatók, amelyek meglétét nem írja el? jogszabály, de az egységesség szellemében az iskolai életben fontosak. ABels? folyamatok szabályai dokumentum felkerült az iskola honlapjára, így a szül?k, tanulók és pedagógusok is érvényesíthetik a benne foglaltakat az iskolai élet különböz? területein.

11.Min?ségbiztosítás, intézményi önértékelés

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011. júniustól 2012. áprilisig folyamatos munkát adott, és az iskola elismert min?ségi munkáját mutatja. A legnagyobb feladatot a támogatók keresése jelentette.

A versenyt 2012. március 14-18 között rendeztük, amelynek lebonyolításában a matematika munkaközösség irányításával az egész tantestület részt vett.

E tanév végén elégedettségi vizsgálatot végeztünk a 12. évfolyamosok körében. 15 kérdésb?l álló kérd?ívvel és 3 kifejt?s választ igényl? kérdéssel vizsgáltuk meg az elégedettségüket a Bányaiban töltött 8 évr?l.

Terveink szerint a vizsgálatot minden évben elvégezzük.

12.Pályázatok

Az iskola a tanév folyamán több sikeres pályázatot nyújtott be.

Eredményes pályázatot nyújtottunk be „Robotika szakkör és tehetségnap” címmel a Wekerle Sándor Alapkezel?höz, melynek révén 1.000.000 Ft támogatást nyert iskolánk. (NTP-KTMK-11-0068.)

A Nemzetközi Magyar Matematikaversenyhez 2.000.000 Ft minisztériumi és 500.000 Ft részönkormányzati támogatást kaptunk.

A TÁMOP 3.1.3 – 10/2 jel? sikeres pályázat eredményeként 215 millió Ft támogatást nyert el a fenntartó természettudományos laboratórium iskolánkban történ? kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlesztésekre.

A Városi Támogatási Programból 100.000 Ft-ot pályáztunk az országos robotversenyünk lebonyolításához.

4.000.000 Ft érték? támogatást nyertünk a TÁMOP-3.1.7-11/2 jel? „Referencia intézményi szerepkörre történ? felkészülés a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban” cím? pályázatunkkal.

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kutatóiskola pályázatán iskolánk 50.000 Ft támogatást nyert.

Folyamatban van a TÁMOP 3.4.3 – 11/2 jel? Iskolai tehetséggondozás cím? pályázatunk, mellyel 20.000.000 Ft támogatást szeretnénk elnyerni.

 



A tehetséggondozáshoz kapcsolódó

rendezvények, programok

 

 

Id?pont

Rendezvény, program

2011.10 – 2012.03.

Bányais pontszerz? verseny 3 – 4. osztályosok számára (4 + 1 forduló)

2011.09.23.

Robotos diákjaink programvezet?ként részt vesznek a Kutatók éjszakája programján

2011.10.11.

Iskolai m?fordító verseny angol nyelvb?l

2011.10.18.

Iskolai m?fordító verseny német nyelvb?l

2011.11.12.

Diákjaink részvétele a Hlavay József Országos Környezettudományi és M?szaki Diákkonferencián az Ember és energia szekcióban

2011.12.08.

„Meet the Scientist” – dr. Röst Gergely matematikus el?adása és természettudományos bemutató program

2011.12.16.

Vállalkozónak születni kell.” – a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vitanapja

2012.02.17.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny iskolánkban

2012.03.14 – 18.

XXI. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny iskolánk rendezésében

2012.03.31.

Kalmár László Matematikaverseny iskolánkban

2012.04.05.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt? iskolánkban

2012.04.21.

III. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny iskolánk rendezésében

 

 

A 2011. évi kompetenciamérés eredményeinek

értékelése, feladatok

A Tanulási környezet jelentés alapján:

az iskola épületének állaga közepes (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 55 %-ában van így);

felújítási munkák az utóbbi 10 évben nem folytak (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 75 – 80 %-ára jellemz?);

a tanulók családjának anyagi és szociális helyzete romlott (az el?z? évi 8,66-os index 7,23-ra csökkent) – ez a mutató a városi és megyeszékhelyi gimnáziumok átlagánál kicsit magasabb, de a budapesti gimnáziumok átlagát nem éri el – lényeges a csökkenés, mint tendencia;

a tanulási nehézséggel küzd? tanulók arányából képezett index iskolánkban 1,96, ami magasabb mindegyik összehasonlítási csoport indexénél (az országos átlag konfidencia intervalluma 0,93–1,16, a megyeszékhelyi gimnáziumoké 1,12–1,44, a budapestieké 0,51 – 1,07). Ennek alapvet? oka, hogy a 10. évfolyamon 2 f?, a 6. évfolyamon pedig 1 f? BTMN-es tanuló vett részt a mérésben;

kiemelt figyelmet érdemel, hogy a fegyelemre vonatkozó index értéke -4, a motivációra vonatkozó index 2. Erre fokozott figyelmet kell fordítani annak ellenére is, hogy a mérés kapcsán az erre vonatkozó adatok szubjektív megítéléseken is alapulnak (vagyis ha magasabb az elvárás, akkor alacsonyabb értéket kapott ez a terület az értékeléskor).

Az Összefoglaló jelentés alapján:

A telephely létszámadatai csak annyiban érdekesek, hogy családi háttér indexe (CSH-indexe) elegend? számú tanulónak van, így a részletes elemzésben figyelembe tudták venni ezt is, illetve jelzi, hogy az egyes évfolyamokon 1–2 hiányzó tanuló volt a méréskor.

Fontos megjegyezni, hogy a 6. évfolyamon viszonylag alacsonyabb (77,6 %) azoknak a tanulóknak a száma, akik CSH index-szel rendelkeznek, vagyis értékelhet? módon kitöltve visszahozták a háttér kérd?ívet. (a 8. és a 10. évfolyamon 94 – 95 %).

Az átlageredmények táblázataigen szép képet mutat. Az összehasonlításban az országos átlaghoz, a nyolcosztályos gimnáziumok átlagához és a nagy nyolcosztályos gimnáziumok (legalább 108 tanuló a három évfolyamon) átlagához hasonlítják a mi eredményeinket. Mindegyikt?l szignifikánsan jobb eredményt értünk el.

A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében táblázat azt mutatja, hogy ha az ország összes iskolájában a mi diákjainknak megfelel? CSH-indexszel rendelkez? diákok eredményeit nézzük, akkor minden évfolyamon mindkét kompetenciaterületen szignifikánsan jobb eredményt értek el diákjaink. A nyolcosztályos gimnáziumokhoz viszonyítva matematikából a 8. és 10. évfolyamon valamint szövegértésb?l a 6. évfolyamon a képzési forma alapján elvárható eredményt érték el diákjaink, matematikából a 6. és szövegértésb?l a 8. és 10. évfolyamon pedig jobbat.

A telephely eredményei a tanulók korábbi eredményének tükrébentáblázat szerint a tényleges eredmény az országos eredmények alapján várhatónál jobb (kivéve a 8. évfolyamon a szövegértés eredményt, ahol a várhatóval megegyezik), a nyolcosztályos gimnáziumok várható eredményével általában megegyezik, kivéve a 10. évfolyamon a szövegértést, ami a várható eredménynél jobb. Összességében a tanulók korábbi eredménye alapján elvárható, vagy annál jobb teljesítményt produkáltak diákjaink.

A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekbentáblázataazt mutatja, hogy matematikából a 2011. évi 8. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2010. évi 8. évfolyam, valamint szövegértésb?l a 6. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2008. és a 2009. évi. Ugyancsak szövegértésb?l a 8. évfolyam eredménye viszont jelent?sen jobb, mint a 2010. évi évfolyamé. Ezek az összehasonlítások viszonylag keveset jelentenek, hiszen a különböz? évfolyamok összetétele jelent?sen különbözhet. Ugyanakkor nem tapasztalható tendenciaszer? javulás vagy romlás az évfolyamok között.

Az alapszintet el nem ér? tanulók aránya táblázat azt mutatja, hogy a 8. évfolyamon matematikából volt 3 %-nyi (2 f?) olyan tanulónk, akiknek képességszintje nem érte el az alapszintet. (Egyikük jelenleg már külföldön tanul.)

Az iskolánk eredményénél szignifikánsan jobb eredményt elért telephelyek száma:

 

 

Évf.

Jobb eredményt elért telephelyek száma (összes telephelyek száma)

 

Országosan

Nyolcosztályos gimnáziumok között

Nagy nyolcosztályos gimnáziumok között

Matematika

6.

21 (2710-b?l)

5 (89-b?l)

1 (33-ból)

8.

50 (2790-b?l)

12 (93-ból)

7 (33-ból)

10.

24 (1670-b?l)

9 (87-b?l)

5 (32-b?l)

Szövegértés

6.

7 (2710-b?l)

6 (89-b?l)

2 (33-ból)

8.

9 (2790-b?l)

4 (93-ból)

2 (33-ból)

10.

14 (1670-b?l)

7 (87-b?l)

3 (32-b?l)

 

 

Az egyes képességszinteken lév? tanulók aránya:

 

 

 

Évf.

Az adott képességszinten lév? tanulók aránya (%)

 

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Matematika

6.

0

4,5

38,8

38,8

13,4

4,5

8.

1,5

1,5

13,6

43,9

30,3

9,1

10.

0

0

3,1

33,8

38,5

24,6

Szövegértés

6.

0

4,5

26,9

49,3

10,4

9,0

8.

0

0

6,1

16,7

63,6

13,6

10.

0

0

0

12,3

49,2

38,5

 

 

(A 6. évfolyamon a 3. képességszint, a 8. és 10. évfolyamon a 4. képességszint az alapszint.)

 

Feladatok:

A tanulók anyagi, szociális helyzete romlásának következményeire az iskolai nevelési-oktatási folyamatban fokozott figyelmet kell fordítanunk.

Er?sítenünk kell a tanulók motivációját, illetve a fegyelmet, ez segíthet az eredmények további javításában.

A felmérésekkor fokozott figyelmet kell fordítanunk a szül?i kérd?ívek begy?jtésére, ez alapozhatja meg a CSH-index teljesebb kör? értékelését, az eredmények kiértékelésekor a figyelembe vételét.

Az egyes évfolyamok átlagos eredményei jók, a figyelmet a pozitív és negatív irányban kiemelked? tanulókra kell fordítani.

=Az alapszintet el nem ér? tanulók (jelenleg már csak 1 f?), illetve a közvetlenül az alapszint feletti eredményt elér? tanulók felzárkóztatására, képességeinek fejlesztésére külön figyelmet kell fordítani.

=A kiemelked? képesség? tanulók további fejlesztése, számukra szakköri lehet?ségek biztosítása.

Az iskolai min?ségirányítási programhoz kapcsolódó intézkedési terv szerint a 2010. évi kompetenciamérés eredményét az I. félévi nevel?testületi értekezleten (2011. november 8.) dolgozta fel részletesen a testület. A 2011. évi mérés kiértékelése után a feladatok a tanévzáró értekezleten elfogadásra kerül? intézkedési terv részét képezik majd.

 

 

 

 

 

 


Intézkedési terv

a 2012/2013. tanévre

(az el?z? évben megfogalmazott célkit?zések megvalósításának folytatása, néhány új feladattal kiegészítve)

Az Intézkedési tervet a nevel?testület elfogadta, megállapodott abban, hogy ahol még szükséges, a következ? tanév elején a részleteket kidolgozza.

Határid? a részletek kidolgozására: 2012. szeptember 30.

Megvalósítás: 2012/2013. tanévt?l a határid?ig kidolgozott részletek alapján.

Felel?s: min?ségbiztosítási csoport

1.Díszítés, tisztaság

·Továbbra is kérjük és várjuk a szül?k segítségét a tantermek kifestéséhez

·A tantermekben a hátsó faliújság legyen informatív és esztétikus minden osztályban (pl. programok, kultúra). Az osztályf?nökök biztassák a diákokat erre.

·A tantermek napközbeni tisztaságára figyeljen minden szaktanár, ha szükséges, tegye szóvá az osztályban. Az elektronikus naplóba jegyezze be a kirívó rendetlenséget.

·Készítsünk pontozási rendszert az osztálytermek esztétikusságának értékelésére.

·Javítani kell az együttm?ködést a takarító céggel.

2.Személyes tör?dés

·Tudatosítani kell a tanulókkal, hogy a nevel?testület elvként vallja, hogy tanórákon és azon kívül is tör?dik a diáksággal.

·Felmérés a személyes tör?déssel kapcsolatosan (bels? kérd?ív alapján).

3.Fegyelmezettség

·A tantestületnek egységes alapelveket kell vallania e téren.

·Ezeket következetesen kell alkalmazni.

·Ugyanazon vétségért ugyanazt a büntetést kell adni.

·A magatartás és szorgalom elbírálásának elvi ajánlását mindenki ismerje, és lehet?leg tartsa szem el?tt az értékelésnél.

·A hiányzásokat precízen adminisztrálni kell és a törvényi kötelezettséget betartani.

·A tanulók fegyelmezettségével kapcsolatban sok probléma merült fel az utóbbi id?ben. A kollégák igen sok fegyelmezési módszert alkalmaznak. Munkaértekezleten folytatjuk a megbeszélést, a szükséges teend?k és a módszerek kidolgozását.

4.Érdekl?dés felkeltése

·Alkalmazzuk bátran továbbra is a motiváció érdekében a dicséretet, a pozitív meger?sítést, mint módszert. Még jobban hangsúlyozzuk azt az elvet, hogy ”Amit megtanulsz, azt nem vehetik el t?led”.

·Törekedjünk annak az érzésnek a megismertetésére, hogy a tanulás, a tudás örömet is jelenthet, okozhat.

·Továbbra is készüljenek fotók az eredményesen szerepl? tanulókról és a bejáratnál az „Akikre büszkék vagyunk” vitrinben kerüljenek bemutatásra eredményeikkel együtt.

·Ahhoz, hogy a diákság minél jobban elfogadja a követelményeinket, szembesíteni kell ?ket az érettségi utáni elvárásokkal (pl. elhelyezkedési lehet?ségek, problémák, pályakezdés, családalapítás nehézségei). Ehhez vegyük igénybe küls? el?adók segítségét is. Építsük be a témát az osztályf?nöki órákba, Bányais napba stb.

5.A kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata

A kompetenciamérés eredményeit az érintett szakmák megvizsgálják, az eredményeket a nevel?testülettel ismertetik.

Határid?: 2013. február 28.Felel?sök: magyar és matematika munkaközösségek

A munkaközösségek megvizsgálják, hogy saját területükön a kompetenciamérés eredményib?l levonható következtetések milyen módon hasznosíthatók, milyen változtatásokra van szükség az egyes kompetencia területeken a fejlesztéshez.

Határid?: 2013. április 15.Felel?sök: minden további munkaközösség

6.A bels? mérések folytatása

Határid?:2013. június 15.Felel?s: munkaközösségek

7.A diákok elégedettségének mérése

A tanév végén készüljön felmérés arról, hogy a diákok mennyire elégedettek a tanév ?ket érint? programjaival, valamint a nyolc éves oktatás és nevelés kapcsán kérdezzük meg a végz?sök véleményét a nyolcosztályos képzésr?l, programról.

Határid?: 2013. június 20.Felel?s: iskolavezetés és min?ségbiztosítási csoport

 

 

Havi program

      május

nap  esemény  megjegyzés 
1.    
2.    
 3.  Ballagás 10 ill.11 óra
4.    
 5.     
6. Magyar érettségi  
7. Matematika érettségi  
8. Történelem érettségi  
9. Angol nyelv érettségi tanítás délután
10. Német nyelv érettségi  
11.    
12.    
13.

Digitális kultúra érettségi

Ének-zene érettségi

középszint

délután

14. Biológia érettségi  
15.    
16.

Kémia érettségi

Földrajz érettségi

 

délután

17.    
18.    
19.    
20.    
21. Digitális kultúra érettségi emelt szint
22. Fizika érettségi  
23. Francia nyelv érettségi  
24.    
25.    
26.    
27.    
28.    
 29.    
 30.    
 31.    

 

Szülői Munkaközösség szervezeti és működési szabályzata

A Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

szervezeti és működési szabályzata

 

1.A szülői munkaközösség létrehozása, jogszabályi és anyagi alapjai

1.1.A Bányai Júlia Gimnázium szül?i munkaközösségét a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény {Ktv.} 59. § (1) bekezdése alapján a Bányai Júlia Gimnázium tanulóinak szülei, gondvisel?i (a továbbiakban szül?k) alkotják. A szülők a szülői munkaközösséget jogaik érvényesítése, kötelességeik teljesítése érdekében hozták létre.

1.2.A szülői munkaközösség az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 1.§-a alapján jött létre, amely szerint „…Az egyesülési jog alapján mindenkinek joga van arra, hogy másokkal szervezeteket, illetőleg közösségeket hozzon létre vagy azok tevékenységében részt vegyen.” A törvény 5.§-a szerint a szül?i munkaközösség nem minősül társadalmi szervezetnek (nincs szükség a cégbírósági bejegyzésére), tevékenységét jelen szervezeti és működési szabályzat alapján végzi.

1.3.A szül?i munkaközösségre vonatkozó jogszabályok:

-a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény,

-a nevelési–oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet,

-az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Kormányrendelet.

1.4.A szülői munkaközösség működésének anyagi feltételeit az iskola fenntartója a költségvetésben köteles biztosítani {Ktv. 102.§ (8)}.

 

2.A szülői munkaközösség tagsága, egyéni és szervezeti joggyakorlás

2.1.A szülői munkaközösségi tagság a tanulói jogviszonnyal automatikusan keletkezik, és a tanulói jogviszony megsz?űnésével automatikusan megszűnik.

2.2.A szülő ezen szervezeti és működési szabályzatnak megfelelően gyakorolhatja mindazokat az egyéni jogokat, amelyek őt mint a szülői munkaközösség tagját a közoktatási törvényből, annak végrehajtási utasításából, az iskola belső szabályzataiból valamint egyéb jogszabályokból eredően megilletik.

2.3.A szülői munkaközösség gyakorolja a közoktatási törvényben a szülői szervezetet megillető jogokat mindaddig, míg a Bányai Júlia Gimnáziumban másik szülői szervezet nem alakul. Másik szülői szervezet létrejötte esetén a szülőket megillető jogok gyakorlása a Ktv. 59.§ (2) bekezdése szerint történik.

 

3.A szülői munkaközösség adatai

A szervezet neve: Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

Címe: 6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

Képviselője: A választmány elnöke

 

4.A szülői munkaközösség feladata, szervezete, döntéshozatala

4.1.Osztály szülői munkaközösségek

4.1.1.Az egy osztályban tanuló diákok szülei osztály szülői munkaközösséget alkotnak. A szülői munkaközösség munkájában történő részvétel a szülő joga, ugyanakkor a szülő nem köteles részt venni a szülői munkaközösség tevékenységében.

4.1.2.Az osztály szülői munkaközösség feladata az osztályban tanuló diákok tanulmányi munkájának és közösségi tevékenységének támogatása, segítése, érdekeik képviselete, az osztály közösséggé válásának elősegítése. Az osztály szülői munkaközössége figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét.

4.1.3.Az osztály szülői munkaközössége együttműködik az iskolavezetéssel, az osztályfőnökkel, az osztály diákönkormányzatával.

4.1.4.Az osztály szülői munkaközösség gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket az iskola szabályzatai számára biztosítanak, dönt saját programjáról, tevékenységéről, a szervezeti és működési szabályzat keretei között meghatározza szervezetét, vezetését, megválasztja képviselőit.

4.1.5.Az osztály szülői munkaközössége véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskola munkájával kapcsolatos bármely kérdésben.

4.1.6.Az osztály szülői munkaközösségének összehívását a megtárgyalandó téma megjelölésével az osztályban tanuló diákok szüleinek 20 %-a, az osztályfőnök, az iskolavezetés vagy az osztályban tanuló diákok 20 %-a kezdeményezheti. Az osztály szülői munkaközösségét a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. Az osztály szülői munkaközösségét a munkaközösség választott vezetője vagy az osztályfőnök hívhatja össze.

4.1.7.Az osztály szülői munkaközössége akkor határozatképes, ha az osztályban tanuló diákok 2/3-ának a szülője jelen van. A szülői munkaközösség határozatait nyílt szavazással egyszer? többséggel hozza, a jelen lévő szülők diákonként egy szavazattal rendelkeznek.

 

4.2.Iskolai szülői munkaközösség

4.2.1.Az osztályok szülői munkaközösségei alkotják az iskolai szülői munkaközösséget. Az iskolai szülői munkaközösség élén a választmány áll. A választmány a szülői munkaközösség legfőbb döntéshozó, véleményező, javaslattevő fóruma. A választmányba az osztály szülői munkaközösségek saját döntésük alapján 1 – 3 képviselőt delegálnak. A képviselők az osztályban tanuló diákok szüleit képviselik.

4.2.2.Az iskolai szülői munkaközösség feladata az iskolai nevelő–oktató munka segítése, támogatása, az iskola és a szülők közötti együttműködés előmozdítása, részvétel a tanulók és a tanulói közösségek, a szülők és a szülők közösségei érdekeinek érvényesítésében, a szülői közösségeket megillető jogok gyakorlásában.

4.2.3.Az iskolai szülői munkaközösség nevében a választmány gyakorolja a szülői szervezetet megillető jogokat. A választmány jogainak gyakorlását átruházhatja a választmány elnökére, a választmány vagy a szülői munkaközösség valamelyik tagjára, kivételesen olyan külső személyre, aki nem tagja a szülői munkaközösségnek.

4.2.4.Nem ruházhatja át a választmány az iskola megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával kapcsolatos fenntartói döntéshez, az iskola szabályzatainak elfogadásához, valamint az igazgató megbízásához, megbízásának visszavonásához kapcsolódó egyetértési, véleményezési jogát. A szülői munkaközösség jogainak megsértése esetén törvényességi kérelemmel fordulhat a fenntartóhoz {Ktv. 84.§ (2)}. A törvényességi kérelem, illetve annak elutasítása esetén a bírósághoz fordulás jogát sem ruházhatja át a választmány.

4.2.5.A választmány döntési joga kiterjed saját szervezetére, működésére, valamint mindazokra a kérdésekre, melyeket jogszabály vagy az iskola belső szabályzatai a hatáskörébe utalnak.

4.2.6.A választmány véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskolai életet érintő bármely kérdésben, kérdést intézhet az iskolavezetéshez, a nevelőtestülethez.

4.2.7.Az iskolai szül?i munkaközösség választmánya szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. A választmány összehívását a választmány tagjainak legalább 20 %-a, legalább négy osztály szülői munkaközössége, a szül?k legalább 10 %-a vagy az iskolavezetés kezdeményezheti, az ülés napirendjének megjelölésével. A választmányt a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. A választmányt az elnök az igazgató közreműködésével is összehívhatja.

4.2.8.A választmányi ülésen tanácskozási joggal vesz részt az igazgató vagy az iskolavezetés képviselője. A választmány üléseire meg lehet hívni az iskola bármely tanárát, bármelyik szülőt.

4.2.9.A választmány akkor határozatképes, ha legalább 11 szavazásra jogosult jelen van. A választmányi ülésen minden osztály képviselőjének és az elnöknek egy-egy (összesen 17) szavazata van. A választmány döntéseit nyílt szavazással, egyszer? többséggel hozza. Személyi kérdésekben a választmány dönthet a titkos szavazásról.

4.2.10.A választmányt az elnök vezeti. Az iskolai szülői munkaközösség elnökét a választmány választja négy évre. A választmány elnökére javaslatot tehet a szülői munkaközösség bármely tagja vagy az iskolavezetés. Több jelölt esetén az lesz a választmány elnöke, aki legalább 9 szavazatot kapott. Ha nincs ilyen jelölt, új jelölést és választást kell tartani.

4.2.11.A szülői munkaközösséget az elnök képviseli. A választmány egyes ügyekben mást is megbízhat a szülői munkaközösség képviseletével

4.2.12.A választmány üléseit az elnök, távolléte esetén az általa megbízott választmányi tag vezeti. A választmány üléseiről emlékeztető készül, amely tartalmazza a napirendet, a megtárgyalt kérdéseket, valamint a választmány határozatait. Az emlékeztetőt az ülést levezető elnök (vagy az általa megbízott, az ülést levezető választmányi tag) és egy választmányi tag hitelesíti. Az emlékeztető elkészítéséről az igazgató gondoskodik, egy példányát az iskola irattárában kell elhelyezni.

 

 

A szervezeti és működési szabályzatot a szülői munkaközösség választmánya 2006. október 12-én elfogadta.

 

 

Szenténé Tubak Klára

a szülői munkaközösség elnöke

A Szül?i Munkaközösség választmánya

A szül?i munkaközösség választmánya

2014/2015. tanév

Osztály

Szül?

Tanuló

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna (elnök)

Kasza-Tóth Anna

5.A

Demény Judit

Szabó Konrád

5.A

Árvainé Fazekas Mariann

Árvai Zita

5.A

Sz?cs Eszter

Kovács Hanna Enik?

5.B

Borza Beáta

Borza Botond

5.B

Golovics Andrea

Liszicsán Dávid Antal

5.B

Mátó Laura

Mátó Márk

6.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Alexandra

6.A

Bokros Katalin

Bancsi Márk

6.B

Böd? Helga

Bugya Kamilla

6.B

Lantosné Kovács Tímea

Lantos Balázs

6.B

Piroskáné Szabó Krisztina Erzsébet

Piroska Ádám

7.A

Steigler Lászlóné

Steigler Ádám

7.A

Lakó Erika

Oltyán Kristóf

7.B

Herczegné Balanyi Anikó

Herczeg Zsanett

7.B

Csenki Csabáné

Csenki Csongor

7.B

Fazekas Erika

Kurucz István

8.A

Kovács Ágnes

Kovács Anna

8.A

Muháné Geitz Annamária

Muha Krisztina

8.A

Kovács Ildikó

Pusztai Petra

8.B

Budai Zsuzsanna

Igaz Bátor

8.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gerg?

8.B

Hermann Károly

Hermann Péter Pál

9.A

Borkics Márta

Szedresi Luca

9.A

Berta Ildikó

Berta Luca

9.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Attila

9.B

Sánta Gabriella

Narad Márton

9.B

Sebestyénné Végh Anikó

Sebestyén Anikó

10.A

Feketéné Réthey Gabriella

Fekete Réka

10.A

Buzásiné Ádám Erzsébet

Buzási Dániel

10.A

Dr. Kissné Szabó Anita Szilvia

Kiss Dávid

10.B

Józsáné Kovacsik Gabriella

Józsa Katalin

10.B

Pásztorkáné Garaczi Margit

Pásztorka Bea

10.B

Gömöri Ágnes

Király István Gábor

11.A

Csonkáné Panek Andrea

Csonka Marcell

11.A

Dr. Kelemen Edit

Bodonhelyi Anna

11.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gréta Katalin

11.B

Bodorné Tavaszi Anita

Bodor Mónika

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna

Kasza-Tóth Anna

12.A

Kupa Tiborné

Kupa Dalma

12.A

Pongóné Kovács Erika

Pongó Gabriella

12.A

Steigler Lászlóné dr. Rédei Rita

Steigler Alida

12.B

Baranyi Éva

Zemplényi Réka

12.B

Ger?háziné K?míves Katalin

Ger?házi Gerg?

12.B

Vargáné Pulai Edina

Varga József

 

 

oktv

https://www.oktatas.hu/kozneveles/tanulmanyi_versenyek_/oktv_nyito

Matematika pontszerző verseny

2016-2017. tanév

Szervező tanár: Varga József
email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Versenykiírás

1. forduló Feladatok Megoldás Eredmények
2. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
3. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
4. forduló  Feladatok   Megoldás  Eredmények
döntő      

 Az előző év megoldásai

I. forduló     II. forduló     III. forduló     IV. forduló

Az előző év eredményei

BEISKOLÁZÁSI TÁJÉKOZTATÓ

 Folyamatban...

 

A tanév rendje

A 2023/2024. tanév rendje

2023.

szeptember 1. 

1. tanítási nap

szeptember 5.

Jelentkezési határidő az október-novemberi érettségi vizsgákra

szeptember 26-november 30.

Bemeneti mérések

október 6.

Megemlékezés az aradi vértanúkról osztálykeretben

október 16-27.

Írásbeli érettségi vizsgák

október 20.

A középfokú iskolák felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra hozzák

felvételi eljárásuk rendjét.

október 27. (péntek)

Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt

október 28. – november 5.

Őszi szünet

november 6. (hétfő)

Első tanítási nap a szünet után

november 9-13.; 20-24.

Emelt szintű és középszintű szóbeli érettségi vizsgák

november 30.

Az általános iskolai tanulók jelentkezése az írásbeli felvételi vizsgára

december 21. (csütörtök)

Utolsó tanítási nap a téli szünet előtt

december 22 - január 7. 

Téli szünet

2024.

január 8. (kedd)

Első tanítási nap a téli szünet után

január 20. 10 óra (szombat)

Írásbeli felvételi vizsga (hozzánk jelentkező tanulók)

január 30. 14 ó.

Pótló írásbeli felvételi vizsga

január 19.

Az I. félév vége

január 26-ig 

Félévi értesítők kiosztása

február 9.

Értesítés az írásbeli felvételi vizsgák eredményéről

február 22.

Jelentkezési határidő (hozzánk)

február 15.

Érettségire jelentkezés határideje

február 25.

Megemlékezés a kommunista diktatúrák áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

március 4 – június 3.

Országos mérések

március 22.

Ideiglenes felvételi jegyzék nyilvánosságra hozásának határideje

március 27. (szerda)

Utolsó tanítási nap a tavaszi szünet előtt 

március 28 - április 7.

Tavaszi szünet

április 8. (szerda)

Első tanítási nap a tavaszi szünet után

április 16.

Megemlékezés a holokauszt áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

május 2.

Döntések határideje a felvételről

május 3.

A 12. évfolyam utolsó tanítási napja

május 6. de.

Magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi

május 7. de.

Matematika írásbeli érettségi

május 8. de.

Történelem írásbeli érettségi

május 9. de.

Angol nyelv írásbeli érettségi

május 10. de.

Német nyelv írásbeli érettségi

május 13.

Digitális kultúra írásbeli érettségi (középszint); Ének-zene – du.

május 14.

Biológia írásbeli érettségi

május 16. de.

Kémia írásbeli érettségi

május 18. du.

Földrajz írásbeli érettségi

május 21. de.

Digitális kultúra írásbeli érettségi (emelt szint)

május 21. du.

Latin nyelv írásbeli érettségi

május 22. de.

Fizika írásbeli érettségi

május 22. du.

Vizuális kultúra írásbeli érettségi

május 19. 

Idegen nyelvi mérés a 6. és 8. évfolyamon

május 23. 

Francia nyelv írásbeli érettségi

május 24. du.

Mozgóképkultúra és médiaismeret

június 5-12.

Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák

június 17 – július 3.

Középszintű szóbeli érettségi vizsgák

június 21. (péntek)

Utolsó tanítási nap

június 26-28.

Beiratkozás

Bányai Júlia-díjasok

A Bányai Júlia-díj kitüntetettjei


1999
   
Mayer Edina    Nagy Marianna
2000
     
  Kriston Vizi Gábor   
2001
Gangl Ágnes Nagy Dávid Vörös Krisztina
2002
   
Reiss Attila   Szabó Andrea 
2003
   
 Litter Anna   Reiss Tibor 
2004
     
   Borda Bence  
2005
Németh Bertalan Váradi Zsolt Gyula  Mészáros Eleonóra
2006
   
Katus Kinga   Molnár Nóra
2007
     
  Chu Minh Trang   
2008
   
Balogh Teréz   Garaczi Tamás 
2009
     
  Tótka Dorottya   
2010
     
  Fodor Zsuzsanna Réka   
2011
Lengyel Anna Máté Andor Pápai Márta
2012
Peszeki Nikolett Páli Réka Nagy Dániel
2013
     
  Takács Sándor   
2014
Bulla Gréta Flóra Janositz Gréta Ágnes Móczár Dávid
2015
 
Barta Zsolt   Takács Dániel
2016
Bodonhelyi Anna Coulibaly Patrik Sékou

Marticsek Réka

2017
 
Gucsi Bálint   Csomor Balázs Patrik
2018
Molnár Balázs Simon Dániel Gábor  Szakali Benedek
2019
   
Balog Gergő Csaba   Hegedűs András
2020
Kaptás Flóra Nyíri Anna Eszter  Varga Ákos
2021
 
Tóth Titus   Ipacs Kornél
2022
 
Kósa Viola   Török Ágoston
2023
     
Józsa Tamara Márhoffer Soma Ádám Zsófia Anna

DIÁKJAINK

2023-2024. tanév

 

 12.A 12.B
 
Bánhegyi Dániel
Bogár-Szabó Mihály
Bognár Adél Krisztina
Bujdosó Koppány
Csizmár Dóra
Dajka Dóra
Ecsédi Dániel
Farkas Orsolya
Fejes Gergő Szabolcs
Gera Ferenc
Hajnal Balázs
Kapás Anna
Kasza-Kovács Máté
Kégel Tamás
Laczkó Zsombor József
Mihalik Sára
Mikó Krisztofer
Molitorisz Károly
Nagy Dorka
Nyikos Botond Tamás
Nyíri Kata Luca
Pap Marcell
Pásztor Bálint
Szabó Dávid
Szalai Anna
Szekeres Máté Tamás
Szűcs Olívia
Urbán Luca Maja
Vágó Ábel Iván
Vidman Emma
Vincze Natasa
Virág Péter László
 
Árvai Zsófia
Borbély Bálint
Bujdosó Villő Sára
Dézsi Viktória
Dobos Máté
Gál Janka
Gyimesi Anna
Hajagos Patrik
Hangya Kinga Imola
Homoki Hanna Regina
Jeszenszky Márton
Kálóczi Milán
Kárász Milán
Kispál Kamilla
Kovács Donát
Magos Virág
Mayer László
Mészáros Máté
Mikuláss Péter Pál
Mohácsi Levente
Nyári Zsolt
Nyúl Anna Eszter
Orosz Sándor
Palotás Botond László
Petrovszki-Lajszki Lili
Prausz Réka Édua
Rácz Boglárka
Rácz Virág Emese
Ruzsa Marcell
Szabó Natália Lívia
Szöllősi Elenor
Tamás Márton Áron
Vámosi Zsombor Zoltán
Varga-Zalay Benedek Tibor
   
 11.A 11.B
 
Bajáki Borbála Mária
Balásházy Dávid
Balla Zita
Bán Levente
Baranyi Panka
Bereczki Bence
Bodonhelyi András
Demeter Emma
Fazekas Levente
Ferencz József Bertalan
Forgó Olivér
Gaál Tamás
Györke Laura
Horváth Zsolt
Huszka Janka
Kaczkó Martin
Kakuszi Bence
Király Anna
Király Barnabás László
Kispeti Anna
Kovács Gergő
Kovács-Bánhalmi Hédi Zita
Lázár Levente
Lukács Tímea
Mészáros Botond
Mihó Maja
Nagy Korina Vanda
Németh Lora Rita
Orosz Dorka
Papp Barnabás
Petrányi Lilla
Pozsonyi László Ákos
Rickert Anna Míra
Szebellédi Anna Seron
Székedi Fanni
Veliczky Zalán
 
Antal Dávid
Balis Gergő
Bernáth Theodóra
Bielik Noémi
Bóta Benedek
Coulibaly-Rácz Médea Zília
Fekete Balázs
Fellegi Regő
Futó Xavér
Horváth Bíborka Zsuzsanna
Hovány Luca Laura
Kapás Dávid Donát
Kiss Beatrix
Kisznyér Márton
Kovács Krisztina
Kun Bianka
Lakó Réka Hanga
Mák Péter
Moisko Anna Júlia
Nagy Márton Béla
Pálinkás Máté
Pap Zalán
Schweibert Bálint
Simon Barnabás
Somodi Zselyke Zsófi
Szabados Gabriella
Szabó Benedek Márk
Tózer-Nemes Boglárka
Varga Zsombor Márk
Zilai Bence
   
 10.A 10.B
 
Apró Márta
Balla Géza
Bánhegyi Nándor
Bertollo Antonió Giovanni
Bial Veronika
Bíró Csongor Vitéz
Braunitzer Sára Mónika
Buda Zsombor
Bulla Lili
Csóka Botond
Csonka Zsófia
Dunai Balázs
Erős Fanni
Gallyas Georgina Csenge
Gyenesei Veronika
Komáromi Zsombor
Korpácsi Máté
Kovács Laura
Lakó Botond
Marsa Ádám
Nagy Boglárka
Nagy Ninett
Pálfi Bálint Ádám
Pusztai Balázs
Pusztai Bálint
Sánta Gábor
Sánta Zea
Sárkány Boldizsár
Steinmetz Balázs
Szénás Gréta
Tóth Hanga Katalin
Vámosi Zétény Botond
Venczel László Zsombor
Vincze Miklós
 
Balázs Panna Kata
Barát Norina
Benyáts Petra
Bíró György András
Bogdány Sándor Szilárd
Buzás Brúnó
Csató Laura
Csernák Zsófia
Csík Szonja
Csonka Lilla
Gajdos Márk
Gera Viktor
Gyenes Károly
Heizer Panna
Holló-Zsadányi Senon
Kiss Boglárka Ágnes
Ladányi Csaba
Lédeczi Márton
Lukács Luca
Mikuláss Dorka Sára
Mohay Zorka
Molnár Anna
Oláh-Marczényi Péter
Palotás Zsombor Zoltán
Papp Szabolcs Ádám
Rigó Blanka
Szabó Márton
Szabó Bence
Szecsődi Szonja
Túri Gábor
Zakály András
   
9.A 9.B
 
Bánhegyi András
Borbás Bence
Dajka Iván
Deák Lilla
Domián Petra
Domonyi Ákos
Fábián Panna
Farkas Kornél
Fehér Kármen
Geréb Levente
Hammer Tibor
Horváth Luca
Kondé Zsóka
Kovács Adél Emma
Kovács Luca Kata
Lantos Levente
Lázár Benedek
Lazics Tivadar
Mészáros Ábel
Mihó Mór
Molnár Petra
Nagy Katalin
Nagymihály Liza Lara
Nyirády Jázmin Nóra
Országh Botond
Simity Zorán
Suba Olivér
Szabó-Győrfy Csongor
Szöllősi Szabolcs
Tóth Beáta Klára
Tóth-Bajnai Brúnó Roland
Williams Joanah Epelle
Ugró Sándor Dávid
Zólyomi Csongor
Zsák Ádám Attila
 
Berényi Emese
Bielik Nikolett
Birkás Kitti Nóra
Csukás Barna
Erdős Konrád
Fábián Gergő
Gyenes Zsuzsanna
Halmos Márton
Heizer Orsolya
Holló Zulejka
Horváth Ákos
Horváth Fanni Virág
Kondorosi Vencel
Kovács Anna Borka
Kovács-Kalocsa Dávid
Ladányi Eszter
Makai László Gergely
Marozsi Szilárd
Nagy Ákos
Nyíri Ákos
Papp Hanna Dóra
Putnoki Soma
Simon Katica Hajnal
Solymosi Petra
Szabó Roland
Szabó Zalán
Szarka Gabriella
Szebellédi Bátor Benjámin
Székedi Igor
Szelgrád Orion Bertalan
Veliczky Levente
Vincze Valéria
Zsoldos Sándor
   
 8.A 8.B
 
Ackermann Mór
Ardeleán Vencel
Balogh László
Bátay Liliána Léna
Berta András
Bognár Nóra
Bravik Lili
Dániel Dávid
Dúl Eszter
Ecsédi Zsófia
Fakan Gergely
Héjjas Márton
Ipacs Olívia
Kakuszi Lili
Kalán Bence
Király-Kósa Kamill
Korcsog Liliána
Leitem Villő
Makkos Boldizsár József
Meskó Sára
Mihalcsik Balázs
Mohay Janka
Német Donát
Obsuszt Richárd
Polyák Andor Barnabás
Szabó Ármin
Szénási Dóra
Tóth Dávid Sándor
Tóth Tibor
Török Zsombor István
Ugrai Milán
Válik Csenge Mária
Vén Anna
Venczel Csongor Donát
Veress András Regő
Veszelóczki Zsombor
Vörös Márton Domonkos
Zima Péter
 
Agárdi Áron
Bajáki Endre
Balogh Szonja
Bánhegyi Barnabás
Berényi Imola
Biró Kendra
Botos Gergő
Csontos Roland
Dinnyés István Dániel
Erdélyi Véda Janka
Hegedűs Odett Olívia
Hraskó Villő
Kardos Kata
Kerekes Ignác Csaba
Kiss Dusán Dániel
Korpácsi Nóra
Lőz Klára
Makai Gréta
Magonyi Petra Lili
Mohácsi Gréta
Moisko Virág Eszter
Nagy Mihály
Nagy Natália
Petrovszki-Lajszki Zsombor
Sándor-Teszáry Szabolcs
Siklós Réka
Surányi Ráchel
Szappanos Kadosa
Szivák Péter Bálint
Takács Emese
Tamás Gergő
Tóth István Marcell
Verde Milena
Zelenyánszki Bánk
   
 7.A 7.B
 
Almási Andor
Arató Angéla
Bakos Bori Janka
Baski Salamon
Baski Zsanett
Csillag Viktor Dominik
Csuvár Barnabás
Dobi András
Eszik Zalán
Fekete Ákos
Fekete Botond
Gelányi Csenge Petra
Gonda Ábel
Gyorsa-Dali Odett
Gyurgyik Balázs
Hajnal Zétény
Irsa Kende
Kállai Merse
Kis Panka
Kismarczi Botond Attila
Kun-Szabó Dániel
Molnár Máté
Nagy Noel
Pándi Blanka
Pásztor Lili
Rebek Dominik
Ruhland Anna Katharina
Schimó Ferenc Pál
Szabados Jázmin
Szénás Viktória
Szöllősi Laura Tünde
Tomkovics Sára
Tóth Simon
Ugró Diána Kitti
Vörös Lili
Zólyomi Botond
 
Busch Bianka Hanna
Csillik Mihály
Csontos Jázmin
Egri Márk
Fábián Johanna
Ferencz Blanka Terézia
Fogl Noel
Földvári Szabolcs
Gáspár Vilmos
Gulyás Gabriella
Horváth Benedek
Kerekes Milán Lajos
Kispéter Alíz Bettina
Kocsis Boglárka Klára
Kovács Ákos
Kovács Zsombor Balázs
Kozma Áron
Marticsek Maja
Mészáros Nóra
Németh Ákos
Nyerges Csongor
Nyerges Milán
Nyerges Móric
Pap Emese
Perényi Hanna Gabriella
Szabó Levente
Szabó Vince
Szűcs Fédra
Tóth Jázmin
Török Csongor
Vágó Klára
Varga Koppány Keve
Veres Lázár
Volonics Nimród
Vörösmarty Álmos
   
 6.A 6.B

Ardelán Csanád
Bács Domokos Attila
Balla Vince
Berta Noémi
Budai Anna Zorka
Csernus Patrik
Farkas Dávid
Farkas Zsófia
Gróf Benedek
Gyimesi Dávid
Halupa-Tiba Virág
Horváth Szilárd Benett
Kaszanitzky Gergő
Kelle Adél
Király-Kósa Kordélia
Kiss Dávid
Kunos Emma Anita
Nagy Dorka
Nagy Konrád
Nagymihály Áron Balázs
Nyikos Barnabás Keve
Pintér Róbert
Rapi Viktória
Schweibert Luca Klára
Surányi Péter
Tóth Bíborka
Túri Benedek
Váncsa Zsombor
Várfalvi Tamás Gábor
Varga Levente
Varga Vanda
Váróczi Léna
Veress Bálint
Veress Réka
Zsuzsandor Simon
 
Adamek Adél Zsófia
Badó Zsadány Zsolt
Borbély Miksa
Bori Gréta
Deák-Harczi Hanna
Dobosi Árpád
Drenyovszki Rajmund
Erdősi Igor
Fekete Kristóf
Finta Nóra
Gál Emma Lili
Gyenes Antal Péter
Heizer Csaba
Horváth Dorka
Horváth Jázmin Hanna
Kalocsa Mátyás István
Kárász Zara
Meskó Dorina
Mohay Lili
Mózes Zétény
Német Máté
Pálfi Milán Ákos
Polyák Milán
Rozsnyói Hédi
Schvéder Miklós Péter
Siklós Kinga
Sipeki Dorottya Emese
Svorcz Máté
Szabó Gyopár
Szabó Viktória
Szebellédi Illés Gordon
Tánczos Gergő
Tóth Áron
Tóth Barnabás
   
5A. 5B.
Bagi Dániel
Bíró Szilárd
Bocsi Döme
Csuvár Bulcsú
Döme Zalán
Dónát Lara Emili
Endre Zalán
Fazekas Benedek
Fóti Barnabás Péter
Gönczi Anna
Gubacsi Abigél
Gubényi Vanessza Noémi
Hámos Péter Dániel
Juhász Ádám
Kerekes Mór Benedek
Kollár Hanna
Kósa Zsófia
Laczkó Levente
Makra Tibor Mandel
Murár Annabella Dóra
Polák Lotti Anna
Poloznik-Jekkel Judit
Pozsár Márk
Sándor Boldizsár
Sipos Mira
Szabados Liliána
Szabó Janka
Szabó-Réz Panna
Szolnoki Zétény
Tánczos Máté
Török Csanád Róbert
Válik Botond Benedek
Vámos Vivien Anna
Vörös László
Zsák Dániel Balázs
Zsikla Kira Andrea
Asztalos Petra
Berki Márk
Bertai Áron
Bíró Zelma
Bozóki Gergő Tamás
Busch Bence Péter
Dobrosi Áron
Drabant Máté
Fáy József Nándor
Gonda Leila
Horváth Bercel Ciprián
Horváth Zétény
Iván Milla
Jagadics Mirkó
Józsa Dániel
Kasza Vanda
Kenderes Miksa
Kovács Alex
Kovács Kende Imre
Makai Szilárd Kristóf
Miskár János
Molnár Hanna
Nagy Konor
Nagy Zsadány
Nyikos Véda Boróka
Schuller Lóránt
Sipos Nimród István
Szijártó Tamás
Telek Liliána Mária
Tóth Gergő
Varga Abigél
Varga Bálint
Veszelóczki Flóra
Vígh Zsombor
Vincze Vilmos
Zsorda-Kovács Levente
 

 

csengetési rend

Csengetési rend

becsengetés figyelmeztető
csengetés
kicsengetés
0. 07:10  - 07:50
1. 08:00 08:40 08:45
2. 08:55 09:35 09:40
3. 09:50 10:30 10:35
4. 10:55 11:35 11:40
5. 11:50 12:30 12:35
6. 12:40 13:15 13:20
7. 13:25 14:00 14:05

Volt tanáraink

Akik a Bányai Júlia Gimnáziumban tanítottak

Igazgatók:

Gabala Ibolya, Jánossy Kálmán, Dr. Simon László, Dr. Bán Ervinné, Fischer István, Brenyó Mihály

Adamik Ferenc

Bába Viktória

Bajtai Mária

Baky Lajos

Balázs Mátyásné

Balog Edina

Baltás Dániel

Dr. Baltás Gézáné

Dr. Bán Ervinné

Báron László Lajosné

Bathó István

Dr. Beke Ida

Beke József

Beke Józsefné

Bella Rózsa

Bóka Papp Mária

Borsos Ferenc

Borsos Katalin

Borzákné dr. Nacsa Mária

Boskó Imola

Bölcs István

Bölcs Istvánné Berkes Anna

Burián Éva

Butsi Istvánné

Csapó Katalin

Csáky Klára

Csernus Lászlóné

Csoma Mária

Dr. Csupor István

Dr. Csupor Istvánné

Dankó Géza

Deim Sára

Ember Jánosné

Faragó Magdolna

Farkas Ágnes

Fazekasné Kary Tünde

Fekete Antalné

Dr. Feketéné Kordé Katalin

Fischer István

Dr. Fodor Istvánné

Fojtik Eszter

Galambos Péter

Galgóczy Anna

Dr. Gátai Ferencné

Gémes Anna (Dr. Kardos Józsefné)

Dr. Gréczy Imréné

Gurabi Gyuláné

Gyönyör Tekla

Györgyiné Konc Judit

Gyulai Antalné

Dr. Gyurkovics Istvánné (Pallos Erzsébet)

Hadi István

Hadi Istvánné

Hamza Győzőné

Herczegh Adolf
Hevér Ferenc

 

 

Homoki Györgyné 

Horváth Katalin

Horváth Kázmérné

Hőrig Katalin

Huszka Márta

Kálmán Lajosné

Kapots Ildikó

Károlyfalvi József

Dr. Katona Piroska

Kelemen György

Kereckei Elekné

Késmárki Andrásné

Dr. Ketzán Ivánné

Dr. Kiss Árpádné

Kiss Ferenc

Kiss Lajosné

Kiss Szabóné Petri Zsuzsanna

Dr. Kollányi Teréz

Komáromi Veronika

Kósa Károlyné

Kovács Gergely

Kovács György

Kovács Istvánné

Kovács Katalin

Kovács Pál

Kovács Rita

Kovács Tiborné

Krajcsovicz Mihályné

Kurilla Márta

Kurucz Géza

Kurucz Gézáné

Dr. Lestár Béláné

Leviczki József

Dr. Losoncz Mihályné

Lőrincz Béla

Maczkó Gézáné

Mag Józsefné

Magony Katalin

Makáry Szilvia

Mester Barnabásné

Mészáros Lászlóné

Mészáros Zsófia (Juhász Lászlóné)

Molnár Sándor

Nagyné Kasza Irén

Nulinek Jenőné

Nyerges Andrea

Nyerges György

Nyulászné Homoki Katalin

Oláh Lajos

Omlósi Margit

Óvári Lajos

Óváriné Csabai Mária

P. Kovács Istvánné

Pálinkás Ilona

Pető Istvánné

Péter Lászlóné

 

Pintérné Major Éva

Pozsgai Imréné

Rab Dénes

Radnai Antal

Dr. Rebek Lőrincné

Reiss Katalin

Retkes Anna

Rezsekné Fehér Laura

Rési Jánosné

Sándor Erzsébet

Dr. Sárkány Ernőné

Dr. Sármási Jenőné

Dr. Simon László

Szabadi Sándorné

Szabó Csilla

Dr. Szabó Elek

Szabó Ilona

Szabó Józsefné

Szabó Miklós

Dr. Szabóné Aradi Mária

Szabó Sándor

Szabóné Fricska Anna

Szalai Sándor

Szász Antal

Székely Jánosné

Szegediné Tóth Ildikó

Szekér Endréné

Széles Judit

Dr. Széles Lajosné

Dr. Szenáki Jánosné

Szilágyi Tiborné

Szirmai Mónika

Szőts Rudolf

Dr. Sztanojev Györgyné

Dr. Tapasztóné Perlaki Magdolna

Dr. Tiszavölgyi Kinga

T. Nagy Ferencné

Tamási Andrásné

Takács Orsolya

Tolnainé Tarnai Éva

Tornyai Jenő

Tóth Ágnes

Tóth Viktor

Tritz Egon

Ujlakyné Szűcs Éva

Urbán Sándorné

Varga Mária

Vargáné Hajdú Mária

Dr. Varga Sándorné

Vass Albin

Vágó Judit

Verasztó Ferencné

Vida Józsefné

Zakar Béláné

Zöldi Kovács János

Zemplényi Gyula

Zsírosné Kis Ilona

 

Tanáraink

 

 

 

Tanáraink a 2023/2024. tanévben

Ambrus-Huszárik Tamara

egyetem

angol nyelv-történelem

tartósan távol  
Badó Zsolt

egytem

matematika-informatika

osztályfőnök: 10.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Bakk János

egytem

matematika-fizika

osztályfőnök: 12.A

a természettudományos munkaközösség vezetője

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Berkecz Pál

egyetem

történelem-könyvtár

osztályfőnök: 6.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Bogdányné Pigniczki Erzsébet

egyetem

matematika-informatika

osztályfőnök: 8.B

a matematika-informatika munkaközösség vezetője

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Borsós Nikolett

egyetem

magyar nyelv és irodalom

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Brenyóné Malustyik Zsuzsanna

egyetem

magyar nyelv és irodalom-latin nyelv

osztályfőnök: 11.B

a humán munkaközösség vezetője

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Farkasné Takács Tünde Margit

egyetem

matematika-földrajz

osztályfőnök: 6.B

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Fenyvesi László

egyetem

filozófia

5.B tanulószobát vezető

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Gedainé Szabó Gabriella

főiskola

testnevelés

osztályfőnök: 5.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Geleta Mihály

egyetem

testnevelés

osztályfőnök: 11.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Halász Alexandra

egyetem

matematika-informatika-fizika

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Halász Zsuzsanna

egyetem

történelem-német

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Jankay Éva

egyetem

magyar nyelv és irodalom-angol nyelv-mozgókép- és médiakultúra

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keresztes-Gudmon Veronika

egyetem

francia nyelv-orosz nyelv

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kiss Róbert

egyetem

matematika-kémia-informatika

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Korsósné Jávorka Zsuzsanna

egyetem

biológia-földrajz

igazgatóhelyettes

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Krett György

egyetem

informatika

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Labancz István Sándor

egyetem

kémia-földrajz

osztályfőnök: 8.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Lukács Lajos

egyetem

matematika-fizika

igazgató

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Markót Mónika

egyetem

német nyelv

az idegen nyelvi munkaközösség vezetője

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Máthé Ildikó

egyetem

angol nyelv-orosz nyelv

igazgatóhelyettes

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Molnár Marianna

egyetem

német nyelv

osztályfőnök: 12.B

az osztályfőnöki munkaközösség vezetője

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Molnár-Nagy Lídia

egyetem

magyar nyelv és irodalom-német nyelv

tartósan távol

 

Nagy Gabriella

egyetem

testnevelés

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nagy Ildikó

egyetem

történelem-földrajz

osztályfőnök: 7.B

diákmozgalmat segítő tanár

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Orosz Judit Kornélia

főiskola

ének-zene

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ozsváthné Hosszú Edit

főiskola

magyar nyelv és irodalom

5.A tanulószobát vezető

 

Pető Szabolcs

egyetem

biológia-kémia

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Ráczné Karikó Rita

angol-történelem-pszichológia

angol-történelem-pszichológia

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Rebek Renáta

egyetem

angol nyelv

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Reiterné Makra Zsuzsanna

egyetem

matematika-kémia-informatika

osztályfőnök: 7.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Sántáné Beke Anikó

egyetem

művézeti rajz-művészettörténet

osztályfőnök: 10.B

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szabó Ödön

egyetem

biológia-földrajz

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szappanos Tibor

egyetem

testnevelés

osztályfőnök: 9.B

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Széki Mirella

egyetem

angol nyelv-történelem

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szittyai István

egyetem

matematika-fizika

osztályfőnök: 5.B

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tóth Márta

egyetem

német nyelv-orosz nyelv

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Ujlaky István Tibor

egyetem

történelem-földrajz

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Varga Györgyi

egyetem

magyar nyelv és irodalom-német nyelv, gyógypedagógus, logopédus

osztályfőnök: 9.A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Varga József

egyetem

matematika-fizika

óraadó

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Ujlakyné dr. Szűcs Éva

egyetem

angol nyelv

óraadó

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

Kecske Kupa

A MATEGYE által szervezett Kecske Kupa matematika versenyen mintegy száz csapat mérte össze tudását: a versenyz?k Kecskemétr?l és több vidéki városból érkeztek. A bányaisok is szép számban vettek részt a vetélked?n, s a díjazottak közé a következ? csapatok kerültek:

Mihalik Bálint, Piskolti János, Török Ágoston, Virág Dávid 5.A - II. hely (felkészít? tanár: Varga József, Brenyó Mihályné); Kósa Viola, Papp Ildikó Hanna, Szigeti Fanni, Tóth Izabella 5.B - V. hely (Badó Zsolt, Kiss Róbert); Nagy Janka, Sárkány Zorka, Urbán Janka, Vámos Zorka 5.A - VIII. hely (Varga József, Brenyó Mihályné); Bancsi Márk, Dúl András, Ipacs Kornél 6.A - IV. hely (Halász Alexandra, Brenyó Mihály); Fejes Ágnes, Geg? Levente, Kovács Zoltán 6.B - VI. hely (Badó Zsolt); Bálint György, Bulla Jázmin, Fehér Enik?, Kolosits Emili 6.B - X. hely (Badó Zsolt, Brenyó Mihály); Bozóki Enik?, Bukor Tamás, Mihalik Dániel, Varga-Fekete Dániel - III. hely (Kiss Róbert, Varga József); Kaptás Flóra, Nagy Dorottya, Nyíri Anna Eszter, Venyingi Fanni - IV. hely (Varga József, Csordás Mihály); Erd?s Kristóf, Marozsi Ádám, Török Ábrahám, Varga Ákos 8.A - VI. hely (Bogdányné Pigniczki Erzsébet).

TITOK Angol levelez? verseny

TITOK Angol nyelvi levelez?versenyen Zsótér Melinda 8.A országos 1. helyezést ért el, míg Török Ábrahám és Varga Ákos 8.A csapata 5. helyezett lett. Felkészít? tanár: Hegyvári Gabriella.

ABACUS

AZ ABACUS Matematikai Lapok pontszerz? versenyén Papp Ildikó Hanna, Zsigó Dávid, Katona Bálint, Kispál Kristóf, Marticsek Marcell és Török Ágoston ezüstfokozatú, Nagy Judit Janka, Mihalik Bálint és Virág Dávid (mindannyian 5. osztályosok) bronzfokozatú dicséretben részesült. Bíró Kristóf 1. helyezett lett és aranyfokozatú, Ábrahám Balázs, Mészáros Máté, Tamási Máté, Kovács Bence és Molnár Kamilla ezüstfokozatú, Molnár Péter Soma és Bori Barnabás (6. osztályosok) bronzfokozatú dicséretet kapott. Steigler Ádám László 2. helyezett lett és aranyfokozatú dicséretben, Nyíri Anna Eszter és Heged?s Eszter bronzfokozatú (7. osztály), Varga Ákos és Zsótér Melinda (8. osztály) ezüstfokozatú dicséretben részesült.

Tanévzáró ünnepség

TANÉVZÁRÓ ÜNNEPSÉG

2015. június 19. 18 óra

Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny

Simon Dániel Gábor 9.A a 2015. június 15-17-én Sopronban megrendezett Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny dönt?jén 4. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Bakk János.

Elérhetőség

 

Bányai Júlia Gimnázium

 H-6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

tel.: 06 76 481 474

fax: 06 76 486 942

email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

web: www.banyai-kkt.edu.hu

gps:
46°54'30.0"N 19°40'50.5"E
46.908333, 19.680684

 

QR-kód:

 

Iskolánkról

A Bányai Júlia Gimnázium

Elődeink: A XIX. század végétől a XX. század közepéig különféle református, katolikus és állami nevelő intézetek, leányiskolák és leánygimnáziumok oktatták és képezték Kecskeméten a polgárok leányait. 1948-ban, az iskolák államosításakor egyesítették Kecskeméten a református és római katolikus leánygimnáziumot, az így létrehozott Állami Szenczi Molnár Albert Leánygimnáziumot tekinthetjük iskolánk jogelődjének. Az iskola 1953-ban vette fel Bányai Júliának, az 1848/49-es szabadságharc századosságig jutott női hősének nevét.

Az iskola épülete: Jelenlegi épületünk a Nyíri úton 1966-ban épült fel. Az eredetileg 12 tantermesre tervezett épületben az átalakítások után jelenleg 16 osztályterem, 3 természettudományos előadóterem és 3 laboratórium, 4 szaktanterem, 5 nyelvi tanterem, 2 számítógépterem és további két csoportterem, egy tornaterem, két kis kondicionáló terem és sportudvar szolgálja az oktatást, közel 20.000 kötetes könyvtár és klubszoba pedig a tanulók művelődését, kikapcsolódását.

Az oktatás és nevelés ma: Az iskola mai profilja 1989-ben alakult ki, ekkor vált lehetővé – először kísérleti jelleggel – tehetséggondozási célú nyolcosztályos gimnáziumi képzés kialakítása. Az első ilyen programmal működő osztályok 1991-ben indultak.

Iskolánk pedagógiai programjában a klasszikus gimnáziumok kettős célját tűzte maga elé, magas szintű általános műveltséget nyújtva készítjük fel diákjainkat a felsőfokú továbbtanulásra, egyben konvertálható tudást adunk a középfokú végzettséggel történő elhelyezkedéshez. Végső soron a művelt értelmiségi ember képzése a célunk.

Ezt a célt úgy tartjuk elérhetőnek, ha a klasszikus humanista értékeket középpontba állítva a műveltségi elemek egyensúlyát megtartó oktatás és nevelés folyik az iskolában. Célunk az igényes matematikaoktatásra és a kísérletek, a gyakorlat és az elméleti gondolkodás összhangjára épülő természettudományos képzés, korszerű informatikai alapismeretek adása, a magas szintű anyanyelvi kultúra és erre építve két idegen nyelv használható szintű elsajátíttatása, a művészeti, esztétikai és testi nevelés egyensúlyának megteremtése, a tanulók harmonikus személyiségfejlesztése.

Munkánk eredményességének egyik mutatója diákjaink tanulmányi teljesítménye. Ma már ezt az eredményességet többféle szempont alapján is mérhetjük. Egyrészt a középiskolák továbbtanulási eredményeit, a továbbtanulók nyelvvizsga eredményeit, az érettségiken a tanulók által nyújtott teljesítményeket bemutató központi összehasonlításokban diákjaink minden területen a legjobb 10%-ban szerepelnek. Másik igen fontos mutatóként megjelent a kompetenciamérések eredménye, amiben szintén a középiskolák élvonalában találhatók diákjaink. A harmadik mutató a különböző tanulmányi és egyéb versenyeken elért eredmények. A versenyeztetés a tehetség felismerésének, a tehetségápolásnak egyik eszköze, nem cél, de segít motiválni diákjainkat, segíti őket erős és gyenge pontjaik felismerésében, értékrendjük, önértékelésük fejlesztésében is. Ehhez az iskola teret, lehetőséget, felkészítést és elismerést biztosít.

Végül szólnunk kell a tanórán kívüli foglalkozások lehetőségéről is, melyhez az anyagi alapot az iskolát támogató két alapítvány teremti meg. Énekkar, robotprogramozó szakkör, disputa-kör, sportköri foglalkozások és játék órák valamint különféle tantárgyi szakkörök és délutáni programok szolgálják a diákok érdeklődésének kielégítését, művelődését, kulturálódását.

A 2014/2015-ös tanév díjazottjai

Nyolc éven át nyújtott kiemelked? tanulmányi teljesítményéért Barta Zsolt 12.A és Takács Dániel 12.B vehette át a Bányai Júlia-díjat a ballagáson.

Kit?n? tanuló díjat kapott Hábenczyus Alida Anna 12.B. Lázár Kincs? és Masir Bence 12.B Közösségért végzett munkájukért, Berbekár Réka 12.B, Gályász Szonja 12.A, Hermann Dávid 12.B, Masir Bence 12.B és Sinkó Csaba 12.B Kiemelked? teljesítményért részesültek elismerésben.

A 2014/2015-ös tanévben a következ? tanulók nyerték el az Évfolyamels? címet:

Török Ágoston 5.A, Ipacs Kornél 6.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Rácz Donát 10.A és Coulibaly Patrik 11.A és Barta Zsolt 12.A.

Az évzárón a tanév során nyújtott kiemelked? teljesítményért, versenyeredményekért a következ? tanulók vehettek át oklevelet és elismerést:

Mihalik Bálint 5.A, Török Ágoston 5.A, Zsigó Dávid 5.A, Papp Ildikó Hanna 5.B, Bancsi Márk 6.A, Dúl András 6.A, Ipacs Kornél 6.A, Bugya Kamilla 6.B, Molnár Kamilla 6.B, Kaptás Flóra 7.A, Mihalik Dániel 7.A, Nagy Dorottya 7.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Rácz Zsombor 7.A, Steigler Ádám 7.A, Szász Attila 7.A, Venyingi Fanni 7.A, Zsetkó Dávid 7.B, Kovács Panna 8.A, Varga Ákos 8.A, Balogh Gerg? 8.B, Bogner József 8.B, Hermann Péter Pál 8.B, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Molnár Balázs 9.A, Gosztonyi Csenge 10.A, Coulibaly Patrik Sékou 11.A, Csontos Dávid 11.A, Marticsek Réka 11.A, Kiss Máté 11.A.
Közösségért és kiemelked? teljesítményért elismerést vehetett át Piskolti János 5.A.

Gratulálunk a díjazottaknak, és köszönjük a Bányai Júlia Gimnáziumért Alapítvány támogatását.

DSD I nyelvvizsga

Mint arról korábban beszámoltunk, a Nemzeti Er?forrás Minisztérium, a Németországi Szövetségi Köztársaság Kultusz-miniszterek Állandó Konferenciája valamint a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központja (MNÁMK) képvisel?ib?l álló bizottság döntése alapján 2015 tavaszán nyolcadik osztályos diákjaink egy csoportja ingyenesen vehetett részt iskolánkban DSD I. (Deutsches Sprachdiplom I.) nyelvvizsgán. 9 tanulónk B1, 5 bányais pedig A2 szint? sikeres vizsgát tett.

A B1 szintet elért tanulók 2015. június 12-én a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központjában (Ungardeutsches Bildungszentrum) vehetik át ünnepélyes keretek között a vizsgabizonyítványukat.
Az ünnepség alkalmával nyújtják át iskolánknak azt a dokumentumot is, amely hivatalosan igazolja, hogy intézményünk a DSD I vizsgarendszer elismert iskolája.

Ön itt van: Kezdőlap