Címlap
Évfolyamelső
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 9976
Évfolyamelső
A Bányai Júlia Gimnázium nevelőtestülete által alapított „Évfolyamelső" cím az iskolai
teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott. Bízunk benne,
hogy az iskolai elismerés ezen új formája további motivációt fog jelenteni diákjainknak
kiemelkedő teljesítmények elérésére.
- Az Évfolyamelső cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott.
- Évfolyamelső minden évfolyamon egy és csak egy tanuló lehet.
- Az osztályfőnök a kitűnőket (annak hiányában a legjobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulókat) rangsorolva terjeszti fel.
- Az Évfolyamelső címet az kapja, aki szorgalma, tudásvágya, órai aktivitása, tanuláshoz való hozzáállása, tanulmányi versenyeredményei, év végi bizonyítványa alapján az évfolyamon a legjobb.
- Rossz és változó magatartású tanuló nem lehet Évfolyamelső.
- Az Évfolyamelső címet 5.-11. évfolyamon a tanévzáró ünnepségen, 12. évfolyamon a ballagási ünnepségen az iskola igazgatója vagy megbízottja adja át.
- Az Évfolyamelső személyéről a(z évfolyamonként) két osztályfőnök javaslata alapján a „Kuratórium” dönt.
- Az Évfolyamelső oklevelet és egy reprezentatív, gravírozott tollat kap ajándékba.
Bányai Júlia-díj
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 8387
A Bányai Júlia-díj odaítélésének elvei
A díjat az iskola fennállásának 50 éves évfordulójára alapította a nevelőtestület az 1998/99.
tanévben a nyolc éven át kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő tanulók számára.
A díjat a ballagáson adja át az igazgató.
Az alábbi szempontok alapján a 12. évfolyam osztályfőnökei nyújtják be a javaslataikat a
Kuratóriumnak, mely azokat véleményezi, és végleges döntéshozatalra az iskolavezetésnek terjeszti
fel.
- Tanulmányi eredménye a nyolc év folyamán 4,7 – 5,0 között volt.
- Kiemelkedő versenyeredményekkel rendelkezik, és helyezéseit főként az utolsó négy
évben érte el. (Az alsó négy évfolyamon elért eredményei is figyelembe vehetők, de nem
elégségesek.)
ÉS/VAGY
Több közép- ill. felsőfokú nyelvvizsga bizonyítvánnyal rendelkezik vagy kiemelkedő
tevékenységet végez a művészetek, kultúra, sport területén (néptánc, ének, hangszeres zene,
képzőművészet stb)
ÉS/VAGY
Éveken keresztül kiemelkedő munkát végzett iskolai szinten a diákközösségért. - Öregbíti iskolánk hírnevét.
IMIP - Éves értékelés
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 3540
AZ ISKOLAI MIN?SÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM ÉVES ÉRTÉKELÉSE
2011/20112. tanév
Az IMIP végrehajtásának éves értékelését az intézmény ellen?rzési, értékelési rendszerének összefoglalója alapján elvégeztük, melynek eredményét az alábbiakban ismertetjük.
Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011 júniusától 2012 áprilisáig folyamatos feladatot adott.
TANULÓK
1.Tanulmányi munka
Az éves munkaterv, a pedagógiai program és a tanmenetek szerint folyamatos volt a munka. Ellen?rzése a dokumentumok (elektronikus napló, ellen?rz?k, stb.) alapján rendszeres volt. Az iskolai tanulmányi átlag 4,381,az utóbbi három évben évente kb. 0,05-dal emelkedett.
2.Tanulmányi versenyek, eredmények
Mellékeljük az ez évi versenyeredményeket, amelyek h?en tükrözik ezen a területen az IMIP-ben és a pedagógiai programban rögzített célkit?zések teljesülését (a tanév végi beszámoló melléklete).
3.Magatartás, szorgalom.
Folyamatos volt az együttm?ködés az egy osztályban tanító tanárok között. A tanév folyamán kétszer, a félévzáráskor az egy osztályban tanító tanárok konferencián egyénenként értékelték a tanulók magatartását, szorgalmát, el?menetelét, és személyiségük fejl?dését. (Magatartás átlag: 4,46, szorgalom: 4,34.)
4.Fegyelem
Amikor szükségesnek ítéljük, rendkívüli szül?i értekezletet és iskolagy?lést hívunk össze.
Azt állapíthatjuk meg, hogy az iskolai fegyelmi helyzetre folyamatosan figyelnünk kell.
Az ügyeleti rendszer folyamatosan m?ködik, naponta négy pedagógus ügyelt az óraközi szünetekben a folyosókon és az udvaron.
5.Jutalmazások (motiváció)
Évi két alkalommal, karácsonykor és a tanévzárón az iskola összes diákja el?tt oklevéllel, könyvjutalommal, az eredmények megnevezésével értékeltük tanulóink kiemelked? teljesítményét. A versenyeredményekr?l, a különböz? rendezvényeken iskolánkat képvisel? diákok teljesítményér?l az iskolai honlapon folyamatos tájékoztatást nyújtunk.
Kiemelked? tanulóink iskolai alapítványi ösztöndíjra pályázhattak, amelyet a tanévzáró ünnepségen kaptak meg. A diákok egyéb alapítványi támogatásra is pályázhattak tanulmányaik el?segítésére (pl. KöMaL el?fizetés).
A ballagáson három tanuló vehette át az iskola legmagasabb elismerését, a Bányai Júlia díjat, egy tanuló pedig Évfolyamels? díjat.
Az 5 – 11. évfolyam évfolyamels? diákja a tanévzárón vette át elismerését az iskola közössége el?tt.
Megvalósítottuk a bejáratnál a „dics?ségtáblát”, amelyre folyamatosan kikerülnek a legjobb eredmények és a legjobbak fotói.
6.Bels? mérések
A pedagógiai program szerint a 8. év végén megtartottuk matematikából és magyarból a bels? vizsgát.
7.Küls? mérések
A kompetenciamérés, melynek eredménye (a tanév végi beszámoló melléklete) mutatja, hogy iskolánk eredményei a nyolcosztályos gimnáziumok eredményeinél is jobbak.
PEDAGÓGUSOK
8.Munkaközösségi szakmai munka
Az éves munkaterv szerint folyamatos volt. Az egyes munkaközösségek vállalt feladataikat teljesítették. Pl. idegen nyelvi - m?fordító versenyek, idegen nyelvi karácsonyi party, francia délután, matematika feladatbank kialakítása az évközi mérésekhez, egységes értékelési rendszerhez, bels? méréshez, magyarból, matematikából bels? mérés,robotikából országos verseny szervezése, testnevelésb?l a mindennapos testnevelés megvalósítása (játékórák), sportnap, pontszerz? verseny matematikából, stb.
ISKOLA
9.Alapítványi támogatással folytatódott az osztálytermek kifestése, függönyök vásárlása.
10.Iskolai bels? szabályzatok
Ebben a tanévben folytattuk a bels? szabályzatunk alkalmazását, kiegészítését, finomítását, amelyben olyan szabályok találhatók, amelyek meglétét nem írja el? jogszabály, de az egységesség szellemében az iskolai életben fontosak. ABels? folyamatok szabályai dokumentum felkerült az iskola honlapjára, így a szül?k, tanulók és pedagógusok is érvényesíthetik a benne foglaltakat az iskolai élet különböz? területein.
11.Min?ségbiztosítás, intézményi önértékelés
Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011. júniustól 2012. áprilisig folyamatos munkát adott, és az iskola elismert min?ségi munkáját mutatja. A legnagyobb feladatot a támogatók keresése jelentette.
A versenyt 2012. március 14-18 között rendeztük, amelynek lebonyolításában a matematika munkaközösség irányításával az egész tantestület részt vett.
E tanév végén elégedettségi vizsgálatot végeztünk a 12. évfolyamosok körében. 15 kérdésb?l álló kérd?ívvel és 3 kifejt?s választ igényl? kérdéssel vizsgáltuk meg az elégedettségüket a Bányaiban töltött 8 évr?l.
Terveink szerint a vizsgálatot minden évben elvégezzük.
12.Pályázatok
Az iskola a tanév folyamán több sikeres pályázatot nyújtott be.
Eredményes pályázatot nyújtottunk be „Robotika szakkör és tehetségnap” címmel a Wekerle Sándor Alapkezel?höz, melynek révén 1.000.000 Ft támogatást nyert iskolánk. (NTP-KTMK-11-0068.)
A Nemzetközi Magyar Matematikaversenyhez 2.000.000 Ft minisztériumi és 500.000 Ft részönkormányzati támogatást kaptunk.
A TÁMOP 3.1.3 – 10/2 jel? sikeres pályázat eredményeként 215 millió Ft támogatást nyert el a fenntartó természettudományos laboratórium iskolánkban történ? kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlesztésekre.
A Városi Támogatási Programból 100.000 Ft-ot pályáztunk az országos robotversenyünk lebonyolításához.
4.000.000 Ft érték? támogatást nyertünk a TÁMOP-3.1.7-11/2 jel? „Referencia intézményi szerepkörre történ? felkészülés a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban” cím? pályázatunkkal.
A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kutatóiskola pályázatán iskolánk 50.000 Ft támogatást nyert.
Folyamatban van a TÁMOP 3.4.3 – 11/2 jel? Iskolai tehetséggondozás cím? pályázatunk, mellyel 20.000.000 Ft támogatást szeretnénk elnyerni.
A tehetséggondozáshoz kapcsolódó
rendezvények, programok
Id?pont |
Rendezvény, program |
2011.10 – 2012.03. |
Bányais pontszerz? verseny 3 – 4. osztályosok számára (4 + 1 forduló) |
2011.09.23. |
Robotos diákjaink programvezet?ként részt vesznek a Kutatók éjszakája programján |
2011.10.11. |
Iskolai m?fordító verseny angol nyelvb?l |
2011.10.18. |
Iskolai m?fordító verseny német nyelvb?l |
2011.11.12. |
Diákjaink részvétele a Hlavay József Országos Környezettudományi és M?szaki Diákkonferencián az Ember és energia szekcióban |
2011.12.08. |
„Meet the Scientist” – dr. Röst Gergely matematikus el?adása és természettudományos bemutató program |
2011.12.16. |
„Vállalkozónak születni kell.” – a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vitanapja |
2012.02.17. |
Zrínyi Ilona Matematikaverseny iskolánkban |
2012.03.14 – 18. |
XXI. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny iskolánk rendezésében |
2012.03.31. |
Kalmár László Matematikaverseny iskolánkban |
2012.04.05. |
Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt? iskolánkban |
2012.04.21. |
III. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny iskolánk rendezésében |
A 2011. évi kompetenciamérés eredményeinek
értékelése, feladatok
A Tanulási környezet jelentés alapján:
–az iskola épületének állaga közepes (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 55 %-ában van így);
–felújítási munkák az utóbbi 10 évben nem folytak (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 75 – 80 %-ára jellemz?);
–a tanulók családjának anyagi és szociális helyzete romlott (az el?z? évi 8,66-os index 7,23-ra csökkent) – ez a mutató a városi és megyeszékhelyi gimnáziumok átlagánál kicsit magasabb, de a budapesti gimnáziumok átlagát nem éri el – lényeges a csökkenés, mint tendencia;
–a tanulási nehézséggel küzd? tanulók arányából képezett index iskolánkban 1,96, ami magasabb mindegyik összehasonlítási csoport indexénél (az országos átlag konfidencia intervalluma 0,93–1,16, a megyeszékhelyi gimnáziumoké 1,12–1,44, a budapestieké 0,51 – 1,07). Ennek alapvet? oka, hogy a 10. évfolyamon 2 f?, a 6. évfolyamon pedig 1 f? BTMN-es tanuló vett részt a mérésben;
–kiemelt figyelmet érdemel, hogy a fegyelemre vonatkozó index értéke -4, a motivációra vonatkozó index 2. Erre fokozott figyelmet kell fordítani annak ellenére is, hogy a mérés kapcsán az erre vonatkozó adatok szubjektív megítéléseken is alapulnak (vagyis ha magasabb az elvárás, akkor alacsonyabb értéket kapott ez a terület az értékeléskor).
Az Összefoglaló jelentés alapján:
–A telephely létszámadatai csak annyiban érdekesek, hogy családi háttér indexe (CSH-indexe) elegend? számú tanulónak van, így a részletes elemzésben figyelembe tudták venni ezt is, illetve jelzi, hogy az egyes évfolyamokon 1–2 hiányzó tanuló volt a méréskor.
Fontos megjegyezni, hogy a 6. évfolyamon viszonylag alacsonyabb (77,6 %) azoknak a tanulóknak a száma, akik CSH index-szel rendelkeznek, vagyis értékelhet? módon kitöltve visszahozták a háttér kérd?ívet. (a 8. és a 10. évfolyamon 94 – 95 %).
–Az átlageredmények táblázataigen szép képet mutat. Az összehasonlításban az országos átlaghoz, a nyolcosztályos gimnáziumok átlagához és a nagy nyolcosztályos gimnáziumok (legalább 108 tanuló a három évfolyamon) átlagához hasonlítják a mi eredményeinket. Mindegyikt?l szignifikánsan jobb eredményt értünk el.
–A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében táblázat azt mutatja, hogy ha az ország összes iskolájában a mi diákjainknak megfelel? CSH-indexszel rendelkez? diákok eredményeit nézzük, akkor minden évfolyamon mindkét kompetenciaterületen szignifikánsan jobb eredményt értek el diákjaink. A nyolcosztályos gimnáziumokhoz viszonyítva matematikából a 8. és 10. évfolyamon valamint szövegértésb?l a 6. évfolyamon a képzési forma alapján elvárható eredményt érték el diákjaink, matematikából a 6. és szövegértésb?l a 8. és 10. évfolyamon pedig jobbat.
–A telephely eredményei a tanulók korábbi eredményének tükrébentáblázat szerint a tényleges eredmény az országos eredmények alapján várhatónál jobb (kivéve a 8. évfolyamon a szövegértés eredményt, ahol a várhatóval megegyezik), a nyolcosztályos gimnáziumok várható eredményével általában megegyezik, kivéve a 10. évfolyamon a szövegértést, ami a várható eredménynél jobb. Összességében a tanulók korábbi eredménye alapján elvárható, vagy annál jobb teljesítményt produkáltak diákjaink.
–A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekbentáblázataazt mutatja, hogy matematikából a 2011. évi 8. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2010. évi 8. évfolyam, valamint szövegértésb?l a 6. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2008. és a 2009. évi. Ugyancsak szövegértésb?l a 8. évfolyam eredménye viszont jelent?sen jobb, mint a 2010. évi évfolyamé. Ezek az összehasonlítások viszonylag keveset jelentenek, hiszen a különböz? évfolyamok összetétele jelent?sen különbözhet. Ugyanakkor nem tapasztalható tendenciaszer? javulás vagy romlás az évfolyamok között.
–Az alapszintet el nem ér? tanulók aránya táblázat azt mutatja, hogy a 8. évfolyamon matematikából volt 3 %-nyi (2 f?) olyan tanulónk, akiknek képességszintje nem érte el az alapszintet. (Egyikük jelenleg már külföldön tanul.)
Az iskolánk eredményénél szignifikánsan jobb eredményt elért telephelyek száma:
Évf. |
Jobb eredményt elért telephelyek száma (összes telephelyek száma) |
|||
Országosan |
Nyolcosztályos gimnáziumok között |
Nagy nyolcosztályos gimnáziumok között |
||
Matematika |
6. |
21 (2710-b?l) |
5 (89-b?l) |
1 (33-ból) |
8. |
50 (2790-b?l) |
12 (93-ból) |
7 (33-ból) |
|
10. |
24 (1670-b?l) |
9 (87-b?l) |
5 (32-b?l) |
|
Szövegértés |
6. |
7 (2710-b?l) |
6 (89-b?l) |
2 (33-ból) |
8. |
9 (2790-b?l) |
4 (93-ból) |
2 (33-ból) |
|
10. |
14 (1670-b?l) |
7 (87-b?l) |
3 (32-b?l) |
Az egyes képességszinteken lév? tanulók aránya:
Évf. |
Az adott képességszinten lév? tanulók aránya (%) |
||||||
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
||
Matematika |
6. |
0 |
4,5 |
38,8 |
38,8 |
13,4 |
4,5 |
8. |
1,5 |
1,5 |
13,6 |
43,9 |
30,3 |
9,1 |
|
10. |
0 |
0 |
3,1 |
33,8 |
38,5 |
24,6 |
|
Szövegértés |
6. |
0 |
4,5 |
26,9 |
49,3 |
10,4 |
9,0 |
8. |
0 |
0 |
6,1 |
16,7 |
63,6 |
13,6 |
|
10. |
0 |
0 |
0 |
12,3 |
49,2 |
38,5 |
(A 6. évfolyamon a 3. képességszint, a 8. és 10. évfolyamon a 4. képességszint az alapszint.)
Feladatok:
–A tanulók anyagi, szociális helyzete romlásának következményeire az iskolai nevelési-oktatási folyamatban fokozott figyelmet kell fordítanunk.
–Er?sítenünk kell a tanulók motivációját, illetve a fegyelmet, ez segíthet az eredmények további javításában.
–A felmérésekkor fokozott figyelmet kell fordítanunk a szül?i kérd?ívek begy?jtésére, ez alapozhatja meg a CSH-index teljesebb kör? értékelését, az eredmények kiértékelésekor a figyelembe vételét.
–Az egyes évfolyamok átlagos eredményei jók, a figyelmet a pozitív és negatív irányban kiemelked? tanulókra kell fordítani.
=Az alapszintet el nem ér? tanulók (jelenleg már csak 1 f?), illetve a közvetlenül az alapszint feletti eredményt elér? tanulók felzárkóztatására, képességeinek fejlesztésére külön figyelmet kell fordítani.
=A kiemelked? képesség? tanulók további fejlesztése, számukra szakköri lehet?ségek biztosítása.
Az iskolai min?ségirányítási programhoz kapcsolódó intézkedési terv szerint a 2010. évi kompetenciamérés eredményét az I. félévi nevel?testületi értekezleten (2011. november 8.) dolgozta fel részletesen a testület. A 2011. évi mérés kiértékelése után a feladatok a tanévzáró értekezleten elfogadásra kerül? intézkedési terv részét képezik majd.
Intézkedési terv
a 2012/2013. tanévre
(az el?z? évben megfogalmazott célkit?zések megvalósításának folytatása, néhány új feladattal kiegészítve)
Az Intézkedési tervet a nevel?testület elfogadta, megállapodott abban, hogy ahol még szükséges, a következ? tanév elején a részleteket kidolgozza.
Határid? a részletek kidolgozására: 2012. szeptember 30.
Megvalósítás: 2012/2013. tanévt?l a határid?ig kidolgozott részletek alapján.
Felel?s: min?ségbiztosítási csoport
1.Díszítés, tisztaság
·Továbbra is kérjük és várjuk a szül?k segítségét a tantermek kifestéséhez
·A tantermekben a hátsó faliújság legyen informatív és esztétikus minden osztályban (pl. programok, kultúra). Az osztályf?nökök biztassák a diákokat erre.
·A tantermek napközbeni tisztaságára figyeljen minden szaktanár, ha szükséges, tegye szóvá az osztályban. Az elektronikus naplóba jegyezze be a kirívó rendetlenséget.
·Készítsünk pontozási rendszert az osztálytermek esztétikusságának értékelésére.
·Javítani kell az együttm?ködést a takarító céggel.
2.Személyes tör?dés
·Tudatosítani kell a tanulókkal, hogy a nevel?testület elvként vallja, hogy tanórákon és azon kívül is tör?dik a diáksággal.
·Felmérés a személyes tör?déssel kapcsolatosan (bels? kérd?ív alapján).
3.Fegyelmezettség
·A tantestületnek egységes alapelveket kell vallania e téren.
·Ezeket következetesen kell alkalmazni.
·Ugyanazon vétségért ugyanazt a büntetést kell adni.
·A magatartás és szorgalom elbírálásának elvi ajánlását mindenki ismerje, és lehet?leg tartsa szem el?tt az értékelésnél.
·A hiányzásokat precízen adminisztrálni kell és a törvényi kötelezettséget betartani.
·A tanulók fegyelmezettségével kapcsolatban sok probléma merült fel az utóbbi id?ben. A kollégák igen sok fegyelmezési módszert alkalmaznak. Munkaértekezleten folytatjuk a megbeszélést, a szükséges teend?k és a módszerek kidolgozását.
4.Érdekl?dés felkeltése
·Alkalmazzuk bátran továbbra is a motiváció érdekében a dicséretet, a pozitív meger?sítést, mint módszert. Még jobban hangsúlyozzuk azt az elvet, hogy ”Amit megtanulsz, azt nem vehetik el t?led”.
·Törekedjünk annak az érzésnek a megismertetésére, hogy a tanulás, a tudás örömet is jelenthet, okozhat.
·Továbbra is készüljenek fotók az eredményesen szerepl? tanulókról és a bejáratnál az „Akikre büszkék vagyunk” vitrinben kerüljenek bemutatásra eredményeikkel együtt.
·Ahhoz, hogy a diákság minél jobban elfogadja a követelményeinket, szembesíteni kell ?ket az érettségi utáni elvárásokkal (pl. elhelyezkedési lehet?ségek, problémák, pályakezdés, családalapítás nehézségei). Ehhez vegyük igénybe küls? el?adók segítségét is. Építsük be a témát az osztályf?nöki órákba, Bányais napba stb.
5.A kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata
A kompetenciamérés eredményeit az érintett szakmák megvizsgálják, az eredményeket a nevel?testülettel ismertetik.
Határid?: 2013. február 28.Felel?sök: magyar és matematika munkaközösségek
A munkaközösségek megvizsgálják, hogy saját területükön a kompetenciamérés eredményib?l levonható következtetések milyen módon hasznosíthatók, milyen változtatásokra van szükség az egyes kompetencia területeken a fejlesztéshez.
Határid?: 2013. április 15.Felel?sök: minden további munkaközösség
6.A bels? mérések folytatása
Határid?:2013. június 15.Felel?s: munkaközösségek
7.A diákok elégedettségének mérése
A tanév végén készüljön felmérés arról, hogy a diákok mennyire elégedettek a tanév ?ket érint? programjaival, valamint a nyolc éves oktatás és nevelés kapcsán kérdezzük meg a végz?sök véleményét a nyolcosztályos képzésr?l, programról.
Határid?: 2013. június 20.Felel?s: iskolavezetés és min?ségbiztosítási csoport
Havi program
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 13337
április
nap | esemény | megjegyzés |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. | ||
6. | ||
7. | Diákközgyűlés | 14.30 |
8. | Fogadóórák | 16.30-18.30 |
9. | ||
10. | ||
11. | ||
12. | ||
13. | ||
14. | ||
15. | ||
16. |
Megemlékezés a Holokauszt áldozatairól Utolsó nap a tavaszi szünet előtt |
|
17-27. | Tavaszi szünet | |
18. | Tavaszi szünet | |
19. | Tavaszi szünet | |
20. | Tavaszi szünet | |
21. | Tavaszi szünet | |
22. | Tavaszi szünet | |
23. | Tavaszi szünet | |
24. | Tavaszi szünet | |
25. | Tavaszi szünet | |
26. | Tavaszi szünet | |
27. | Tavaszi szünet | |
28. |
Első tanítási nap a tavaszi szünet után Szerenád |
18 óra |
29. | ||
30. | Ballagás | 11 óra |
Szülői Munkaközösség szervezeti és működési szabályzata
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 8718
A Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége
szervezeti és működési szabályzata
1.A szülői munkaközösség létrehozása, jogszabályi és anyagi alapjai
1.1.A Bányai Júlia Gimnázium szül?i munkaközösségét a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény {Ktv.} 59. § (1) bekezdése alapján a Bányai Júlia Gimnázium tanulóinak szülei, gondvisel?i (a továbbiakban szül?k) alkotják. A szülők a szülői munkaközösséget jogaik érvényesítése, kötelességeik teljesítése érdekében hozták létre.
1.2.A szülői munkaközösség az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 1.§-a alapján jött létre, amely szerint „…Az egyesülési jog alapján mindenkinek joga van arra, hogy másokkal szervezeteket, illetőleg közösségeket hozzon létre vagy azok tevékenységében részt vegyen.” A törvény 5.§-a szerint a szül?i munkaközösség nem minősül társadalmi szervezetnek (nincs szükség a cégbírósági bejegyzésére), tevékenységét jelen szervezeti és működési szabályzat alapján végzi.
1.3.A szül?i munkaközösségre vonatkozó jogszabályok:
-a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény,
-a nevelési–oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet,
-az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Kormányrendelet.
1.4.A szülői munkaközösség működésének anyagi feltételeit az iskola fenntartója a költségvetésben köteles biztosítani {Ktv. 102.§ (8)}.
2.A szülői munkaközösség tagsága, egyéni és szervezeti joggyakorlás
2.1.A szülői munkaközösségi tagság a tanulói jogviszonnyal automatikusan keletkezik, és a tanulói jogviszony megsz?űnésével automatikusan megszűnik.
2.2.A szülő ezen szervezeti és működési szabályzatnak megfelelően gyakorolhatja mindazokat az egyéni jogokat, amelyek őt mint a szülői munkaközösség tagját a közoktatási törvényből, annak végrehajtási utasításából, az iskola belső szabályzataiból valamint egyéb jogszabályokból eredően megilletik.
2.3.A szülői munkaközösség gyakorolja a közoktatási törvényben a szülői szervezetet megillető jogokat mindaddig, míg a Bányai Júlia Gimnáziumban másik szülői szervezet nem alakul. Másik szülői szervezet létrejötte esetén a szülőket megillető jogok gyakorlása a Ktv. 59.§ (2) bekezdése szerint történik.
3.A szülői munkaközösség adatai
A szervezet neve: Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége
Címe: 6000 Kecskemét, Nyíri út 11.
Képviselője: A választmány elnöke
4.A szülői munkaközösség feladata, szervezete, döntéshozatala
4.1.Osztály szülői munkaközösségek
4.1.1.Az egy osztályban tanuló diákok szülei osztály szülői munkaközösséget alkotnak. A szülői munkaközösség munkájában történő részvétel a szülő joga, ugyanakkor a szülő nem köteles részt venni a szülői munkaközösség tevékenységében.
4.1.2.Az osztály szülői munkaközösség feladata az osztályban tanuló diákok tanulmányi munkájának és közösségi tevékenységének támogatása, segítése, érdekeik képviselete, az osztály közösséggé válásának elősegítése. Az osztály szülői munkaközössége figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét.
4.1.3.Az osztály szülői munkaközössége együttműködik az iskolavezetéssel, az osztályfőnökkel, az osztály diákönkormányzatával.
4.1.4.Az osztály szülői munkaközösség gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket az iskola szabályzatai számára biztosítanak, dönt saját programjáról, tevékenységéről, a szervezeti és működési szabályzat keretei között meghatározza szervezetét, vezetését, megválasztja képviselőit.
4.1.5.Az osztály szülői munkaközössége véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskola munkájával kapcsolatos bármely kérdésben.
4.1.6.Az osztály szülői munkaközösségének összehívását a megtárgyalandó téma megjelölésével az osztályban tanuló diákok szüleinek 20 %-a, az osztályfőnök, az iskolavezetés vagy az osztályban tanuló diákok 20 %-a kezdeményezheti. Az osztály szülői munkaközösségét a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. Az osztály szülői munkaközösségét a munkaközösség választott vezetője vagy az osztályfőnök hívhatja össze.
4.1.7.Az osztály szülői munkaközössége akkor határozatképes, ha az osztályban tanuló diákok 2/3-ának a szülője jelen van. A szülői munkaközösség határozatait nyílt szavazással egyszer? többséggel hozza, a jelen lévő szülők diákonként egy szavazattal rendelkeznek.
4.2.Iskolai szülői munkaközösség
4.2.1.Az osztályok szülői munkaközösségei alkotják az iskolai szülői munkaközösséget. Az iskolai szülői munkaközösség élén a választmány áll. A választmány a szülői munkaközösség legfőbb döntéshozó, véleményező, javaslattevő fóruma. A választmányba az osztály szülői munkaközösségek saját döntésük alapján 1 – 3 képviselőt delegálnak. A képviselők az osztályban tanuló diákok szüleit képviselik.
4.2.2.Az iskolai szülői munkaközösség feladata az iskolai nevelő–oktató munka segítése, támogatása, az iskola és a szülők közötti együttműködés előmozdítása, részvétel a tanulók és a tanulói közösségek, a szülők és a szülők közösségei érdekeinek érvényesítésében, a szülői közösségeket megillető jogok gyakorlásában.
4.2.3.Az iskolai szülői munkaközösség nevében a választmány gyakorolja a szülői szervezetet megillető jogokat. A választmány jogainak gyakorlását átruházhatja a választmány elnökére, a választmány vagy a szülői munkaközösség valamelyik tagjára, kivételesen olyan külső személyre, aki nem tagja a szülői munkaközösségnek.
4.2.4.Nem ruházhatja át a választmány az iskola megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával kapcsolatos fenntartói döntéshez, az iskola szabályzatainak elfogadásához, valamint az igazgató megbízásához, megbízásának visszavonásához kapcsolódó egyetértési, véleményezési jogát. A szülői munkaközösség jogainak megsértése esetén törvényességi kérelemmel fordulhat a fenntartóhoz {Ktv. 84.§ (2)}. A törvényességi kérelem, illetve annak elutasítása esetén a bírósághoz fordulás jogát sem ruházhatja át a választmány.
4.2.5.A választmány döntési joga kiterjed saját szervezetére, működésére, valamint mindazokra a kérdésekre, melyeket jogszabály vagy az iskola belső szabályzatai a hatáskörébe utalnak.
4.2.6.A választmány véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskolai életet érintő bármely kérdésben, kérdést intézhet az iskolavezetéshez, a nevelőtestülethez.
4.2.7.Az iskolai szül?i munkaközösség választmánya szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. A választmány összehívását a választmány tagjainak legalább 20 %-a, legalább négy osztály szülői munkaközössége, a szül?k legalább 10 %-a vagy az iskolavezetés kezdeményezheti, az ülés napirendjének megjelölésével. A választmányt a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. A választmányt az elnök az igazgató közreműködésével is összehívhatja.
4.2.8.A választmányi ülésen tanácskozási joggal vesz részt az igazgató vagy az iskolavezetés képviselője. A választmány üléseire meg lehet hívni az iskola bármely tanárát, bármelyik szülőt.
4.2.9.A választmány akkor határozatképes, ha legalább 11 szavazásra jogosult jelen van. A választmányi ülésen minden osztály képviselőjének és az elnöknek egy-egy (összesen 17) szavazata van. A választmány döntéseit nyílt szavazással, egyszer? többséggel hozza. Személyi kérdésekben a választmány dönthet a titkos szavazásról.
4.2.10.A választmányt az elnök vezeti. Az iskolai szülői munkaközösség elnökét a választmány választja négy évre. A választmány elnökére javaslatot tehet a szülői munkaközösség bármely tagja vagy az iskolavezetés. Több jelölt esetén az lesz a választmány elnöke, aki legalább 9 szavazatot kapott. Ha nincs ilyen jelölt, új jelölést és választást kell tartani.
4.2.11.A szülői munkaközösséget az elnök képviseli. A választmány egyes ügyekben mást is megbízhat a szülői munkaközösség képviseletével
4.2.12.A választmány üléseit az elnök, távolléte esetén az általa megbízott választmányi tag vezeti. A választmány üléseiről emlékeztető készül, amely tartalmazza a napirendet, a megtárgyalt kérdéseket, valamint a választmány határozatait. Az emlékeztetőt az ülést levezető elnök (vagy az általa megbízott, az ülést levezető választmányi tag) és egy választmányi tag hitelesíti. Az emlékeztető elkészítéséről az igazgató gondoskodik, egy példányát az iskola irattárában kell elhelyezni.
A szervezeti és működési szabályzatot a szülői munkaközösség választmánya 2006. október 12-én elfogadta.
Szenténé Tubak Klára
a szülői munkaközösség elnöke
A Szül?i Munkaközösség választmánya
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 3520
A szül?i munkaközösség választmánya
2014/2015. tanév
Osztály |
Szül? |
Tanuló |
11.B |
Dr. Budavári Zsuzsanna (elnök) |
Kasza-Tóth Anna |
5.A |
Demény Judit |
Szabó Konrád |
5.A |
Árvainé Fazekas Mariann |
Árvai Zita |
5.A |
Sz?cs Eszter |
Kovács Hanna Enik? |
5.B |
Borza Beáta |
Borza Botond |
5.B |
Golovics Andrea |
Liszicsán Dávid Antal |
5.B |
Mátó Laura |
Mátó Márk |
6.A |
Fertigné Gyenes Anett |
Fertig Alexandra |
6.A |
Bokros Katalin |
Bancsi Márk |
6.B |
Böd? Helga |
Bugya Kamilla |
6.B |
Lantosné Kovács Tímea |
Lantos Balázs |
6.B |
Piroskáné Szabó Krisztina Erzsébet |
Piroska Ádám |
7.A |
Steigler Lászlóné |
Steigler Ádám |
7.A |
Lakó Erika |
Oltyán Kristóf |
7.B |
Herczegné Balanyi Anikó |
Herczeg Zsanett |
7.B |
Csenki Csabáné |
Csenki Csongor |
7.B |
Fazekas Erika |
Kurucz István |
8.A |
Kovács Ágnes |
Kovács Anna |
8.A |
Muháné Geitz Annamária |
Muha Krisztina |
8.A |
Kovács Ildikó |
Pusztai Petra |
8.B |
Budai Zsuzsanna |
Igaz Bátor |
8.B |
Baloghné Szabó Anita |
Balogh Gerg? |
8.B |
Hermann Károly |
Hermann Péter Pál |
9.A |
Borkics Márta |
Szedresi Luca |
9.A |
Berta Ildikó |
Berta Luca |
9.A |
Fertigné Gyenes Anett |
Fertig Attila |
9.B |
Sánta Gabriella |
Narad Márton |
9.B |
Sebestyénné Végh Anikó |
Sebestyén Anikó |
10.A |
Feketéné Réthey Gabriella |
Fekete Réka |
10.A |
Buzásiné Ádám Erzsébet |
Buzási Dániel |
10.A |
Dr. Kissné Szabó Anita Szilvia |
Kiss Dávid |
10.B |
Józsáné Kovacsik Gabriella |
Józsa Katalin |
10.B |
Pásztorkáné Garaczi Margit |
Pásztorka Bea |
10.B |
Gömöri Ágnes |
Király István Gábor |
11.A |
Csonkáné Panek Andrea |
Csonka Marcell |
11.A |
Dr. Kelemen Edit |
Bodonhelyi Anna |
11.B |
Baloghné Szabó Anita |
Balogh Gréta Katalin |
11.B |
Bodorné Tavaszi Anita |
Bodor Mónika |
11.B |
Dr. Budavári Zsuzsanna |
Kasza-Tóth Anna |
12.A |
Kupa Tiborné |
Kupa Dalma |
12.A |
Pongóné Kovács Erika |
Pongó Gabriella |
12.A |
Steigler Lászlóné dr. Rédei Rita |
Steigler Alida |
12.B |
Baranyi Éva |
Zemplényi Réka |
12.B |
Ger?háziné K?míves Katalin |
Ger?házi Gerg? |
12.B |
Vargáné Pulai Edina |
Varga József |
oktv
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 04.
- Találatok: 7674
https://www.oktatas.hu/kozneveles/tanulmanyi_versenyek_/oktv_nyito
A tanév rendje
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 01.
- Találatok: 28109
A 2024/2025. tanév rendje |
|
2024. |
|
szeptember 2. |
1. tanítási nap |
szeptember 5. |
Jelentkezési határidő az október-novemberi érettségi vizsgákra |
október 6. |
Megemlékezés az aradi vértanúkról osztálykeretben |
október 14-25. |
Írásbeli érettségi vizsgák |
október 20. |
A középfokú iskolák felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra hozzák felvételi eljárásuk rendjét. |
október 25. (péntek) |
Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt |
október 26. – november 3. |
Őszi szünet |
november 4. (hétfő) |
Első tanítási nap a szünet után |
november 7-11.; 18-22. |
Emelt szintű és középszintű szóbeli érettségi vizsgák |
december 2. |
Az általános iskolai tanulók jelentkezése az írásbeli felvételi vizsgára |
december 20. (péntek) |
Utolsó tanítási nap a téli szünet előtt |
december 21 - január 5. |
Téli szünet |
2025. |
|
január 6. (hétfő) |
Első tanítási nap a téli szünet után |
január 18. 10 óra (szombat) |
Írásbeli felvételi vizsga (hozzánk jelentkező tanulók) |
január 28. 14 ó. |
Pótló írásbeli felvételi vizsga |
január 17. |
Az I. félév vége |
január 24-ig |
Félévi értesítők kiosztása |
február 7. |
Értesítés az írásbeli felvételi vizsgák eredményéről |
február 20. |
Jelentkezési határidő (hozzánk) |
február 15. |
Érettségire jelentkezés határideje |
február 25. |
Megemlékezés a kommunista diktatúrák áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam |
március 24 – május 30. |
Országos mérések |
március 21. |
Ideiglenes felvételi jegyzék nyilvánosságra hozásának határideje |
április 16. (szerda) |
Utolsó tanítási nap a tavaszi szünet előtt |
április 17 - április 27. |
Tavaszi szünet |
április 28. (hétfő) |
Első tanítási nap a tavaszi szünet után |
április 16. |
Megemlékezés a holokauszt áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam |
április 30. |
A 12. évfolyam utolsó tanítási napja |
május 5. |
Döntések határideje a felvételről |
május 5. |
Magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi |
május 6. |
Matematika írásbeli érettségi |
május 7. |
Történelem írásbeli érettségi |
május 8. |
Angol nyelv írásbeli érettségi |
május 9. |
Német nyelv írásbeli érettségi |
május 12. |
Digitális kultúra írásbeli érettségi (középszint); Ének-zene – du. |
május 13. |
Biológia írásbeli érettségi |
május 14. du. |
Vizuális kultúra írásbeli érettségi |
május 15. de. |
Kémia írásbeli érettségi |
május 15. du. |
Földrajz írásbeli érettségi |
május 19. de. |
Digitális kultúra írásbeli érettségi (emelt szint) |
május 19. du. |
Latin nyelv írásbeli érettségi |
május 20. de. |
Fizika írásbeli érettségi |
május 20. du. |
Mozgóképkultúra és médiaismeret |
május 21. |
Francia nyelv írásbeli érettségi |
június 3-11. |
Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák |
június 16 – július 2. |
Középszintű szóbeli érettségi vizsgák |
június 20. (péntek) |
Utolsó tanítási nap |
június 26. |
Beiratkozás |
Bányai Júlia-díjasok
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 01.
- Találatok: 19282
A Bányai Júlia-díj kitüntetettjei
1999 | ||
![]() |
![]() |
|
Mayer Edina | Nagy Marianna | |
2000 | ||
![]() |
||
Kriston Vizi Gábor | ||
2001 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Gangl Ágnes | Nagy Dávid | Vörös Krisztina |
2002 | ||
![]() |
![]() |
|
Reiss Attila | Szabó Andrea | |
2003 | ||
![]() |
![]() |
|
Litter Anna | Reiss Tibor | |
2004 | ||
![]() |
||
Borda Bence | ||
2005 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Németh Bertalan | Váradi Zsolt Gyula | Mészáros Eleonóra |
2006 | ||
![]() |
![]() |
|
Katus Kinga | Molnár Nóra | |
2007 | ||
![]() |
||
Chu Minh Trang | ||
2008 | ||
![]() |
![]() |
|
Balogh Teréz | Garaczi Tamás | |
2009 | ||
![]() |
||
Tótka Dorottya | ||
2010 | ||
![]() |
||
Fodor Zsuzsanna Réka | ||
2011 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Lengyel Anna | Máté Andor | Pápai Márta |
2012 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Peszeki Nikolett | Páli Réka | Nagy Dániel |
2013 | ||
![]() |
||
Takács Sándor | ||
2014 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Bulla Gréta Flóra | Janositz Gréta Ágnes | Móczár Dávid |
2015 | ||
![]() |
![]() |
|
Barta Zsolt | Takács Dániel | |
2016 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Bodonhelyi Anna | Coulibaly Patrik Sékou |
Marticsek Réka |
2017 | ||
![]() |
![]() |
|
Gucsi Bálint | Csomor Balázs Patrik | |
2018 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Molnár Balázs | Simon Dániel Gábor | Szakali Benedek |
2019 | ||
![]() |
![]() |
|
Balog Gergő Csaba | Hegedűs András | |
2020 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Kaptás Flóra | Nyíri Anna Eszter | Varga Ákos |
2021 | ||
![]() |
![]() |
|
Tóth Titus | Ipacs Kornél | |
2022 | ||
![]() |
![]() |
|
Kósa Viola | Török Ágoston | |
2023 | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Józsa Tamara | Márhoffer Soma | Ádám Zsófia Anna |
2024 | ||
![]() |
![]() |
|
Hangya Kinga Imola | Nyíri Kata Luca |
DIÁKJAINK
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 01.
- Találatok: 39269
2024-2025. tanév
12.A | 12.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.A | 11.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.A | 10.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.A | 9.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.A | 8.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.A | 7.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.A | 6.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.A | 5.B | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
csengetési rend
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 19258
Csengetési rend
![]() |
becsengetés | figyelmeztető csengetés |
kicsengetés |
0. | 07:10 | - | 07:50 |
1. | 08:00 | 08:40 | 08:45 |
2. | 08:55 | 09:35 | 09:40 |
3. | 09:50 | 10:30 | 10:35 |
4. | 10:55 | 11:35 | 11:40 |
5. | 11:50 | 12:30 | 12:35 |
6. | 12:40 | 13:15 | 13:20 |
7. | 13:25 | 14:00 | 14:05 |
Volt tanáraink
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 16418
Akik a Bányai Júlia Gimnáziumban tanítottak
Igazgatók:
Gabala Ibolya, Jánossy Kálmán, Dr. Simon László, Dr. Bán Ervinné, Fischer István, Brenyó Mihály
Adamik Ferenc Bába Viktória Bajtai Mária Baky Lajos Balázs Mátyásné Balog Edina Baltás Dániel Dr. Baltás Gézáné Dr. Bán Ervinné Báron László Lajosné Bathó István Dr. Beke Ida Beke József Beke Józsefné Bella Rózsa Bóka Papp Mária Borsos Ferenc Borsos Katalin Borzákné dr. Nacsa Mária Boskó Imola Bölcs István Bölcs Istvánné Berkes Anna Burián Éva Butsi Istvánné Csapó Katalin Csáky Klára Csernus Lászlóné Csoma Mária Dr. Csupor István Dr. Csupor Istvánné Dankó Géza Deim Sára Ember Jánosné Faragó Magdolna Farkas Ágnes Fazekasné Kary Tünde Fekete Antalné Dr. Feketéné Kordé Katalin Fischer István Dr. Fodor Istvánné Fojtik Eszter Galambos Péter Galgóczy Anna Dr. Gátai Ferencné Gémes Anna (Dr. Kardos Józsefné) Dr. Gréczy Imréné Gurabi Gyuláné Gyönyör Tekla Györgyiné Konc Judit Gyulai Antalné Dr. Gyurkovics Istvánné (Pallos Erzsébet) Hadi István Hadi Istvánné Hamza Győzőné Herczegh Adolf
|
Homoki Györgyné Horváth Katalin Horváth Kázmérné Hőrig Katalin Huszka Márta Jankay Éva Kálmán Lajosné Kapots Ildikó Károlyfalvi József Dr. Katona Piroska Kelemen György Kereckei Elekné Keresztes-Gudmon Veronika Késmárki Andrásné Dr. Ketzán Ivánné Dr. Kiss Árpádné Kiss Ferenc Kiss Lajosné Kiss Szabóné Petri Zsuzsanna Dr. Kollányi Teréz Komáromi Veronika Kósa Károlyné Kovács Gergely Kovács György Kovács Istvánné Kovács Katalin Kovács Pál Kovács Rita Kovács Tiborné Krajcsovicz Mihályné Kurilla Márta Kurucz Géza Kurucz Gézáné Dr. Lestár Béláné Leviczki József Dr. Losoncz Mihályné Lőrincz Béla Maczkó Gézáné Mag Józsefné Magony Katalin Makáry Szilvia Mester Barnabásné Mészáros Lászlóné Mészáros Zsófia (Juhász Lászlóné) Molnár Sándor Nagyné Kasza Irén Nulinek Jenőné Nyerges Andrea Nyerges György Nyulászné Homoki Katalin Oláh Lajos Omlósi Margit Óvári Lajos Óváriné Csabai Mária P. Kovács Istvánné Pálinkás Ilona Pető Istvánné Péter Lászlóné
|
Pintérné Major Éva Pozsgai Imréné Rab Dénes Radnai Antal Dr. Rebek Lőrincné Reiss Katalin Retkes Anna Rezsekné Fehér Laura Rési Jánosné Sándor Erzsébet Dr. Sárkány Ernőné Dr. Sármási Jenőné Dr. Simon László Szabadi Sándorné Szabó Csilla Dr. Szabó Elek Szabó Ilona Szabó Józsefné Szabó Miklós Dr. Szabóné Aradi Mária Szabó Sándor Szabóné Fricska Anna Szalai Sándor Szász Antal Székely Jánosné Szegediné Tóth Ildikó Szekér Endréné Széles Judit Dr. Széles Lajosné Dr. Szenáki Jánosné Szilágyi Tiborné Szirmai Mónika Szőts Rudolf Dr. Sztanojev Györgyné Dr. Tapasztóné Perlaki Magdolna Dr. Tiszavölgyi Kinga T. Nagy Ferencné Tamási Andrásné Takács Orsolya Tolnainé Tarnai Éva Tornyai Jenő Tóth Ágnes Tóth Viktor Tritz Egon Ujlakyné Szűcs Éva Urbán Sándorné Varga József Varga Mária Vargáné Hajdú Mária Dr. Varga Sándorné Vass Albin Vágó Judit Verasztó Ferencné Vida Józsefné Zakar Béláné Zöldi Kovács János Zemplényi Gyula Zsírosné Kis Ilona |
Tanáraink
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 53693
Tanáraink a 2024/2025. tanévben |
|||
Ambrus-Huszárik Tamara |
egyetem angol nyelv-történelem |
tartósan távol | |
Badó Zsolt |
egyetem matematika-informatika |
osztályfőnök: 11.A | |
Bakk János |
egyetem matematika-fizika |
a természettudományos munkaközösség vezetője |
|
Berkecz Pál |
egyetem történelem-könyvtár |
osztályfőnök: 7.A |
|
Bogdányné Pigniczki Erzsébet |
egyetem matematika-informatika |
osztályfőnök: 9.B a matematika-informatika munkaközösség vezetője |
|
Borsós Nikolett |
egyetem magyar nyelv és irodalom |
osztályfőnök: 5.A | |
Brenyóné Malustyik Zsuzsanna |
egyetem magyar nyelv és irodalom-latin nyelv |
osztályfőnök: 12.B a humán munkaközösség vezetője |
|
Dékány Magdaléna Dóra |
egyetem francia nyelv |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
|
Farkasné Takács Tünde Margit |
egyetem matematika-földrajz |
osztályfőnök: 7.B |
|
Fenyvesi László |
egyetem filozófia |
5.B tanulószobát vezető |
|
Gedainé Szabó Gabriella |
főiskola testnevelés |
osztályfőnök: 6.A |
|
Geleta Mihály |
egyetem testnevelés |
osztályfőnök: 12.A |
|
Halász Alexandra |
egyetem matematika-informatika-fizika |
||
Halász Zsuzsanna |
egyetem történelem-német |
osztályfőnök: 5.B | |
Kiss Róbert |
egyetem matematika-kémia-informatika |
||
Korsósné Jávorka Zsuzsanna |
egyetem biológia-földrajz |
igazgatóhelyettes |
|
Krett György |
egyetem informatika |
||
Labancz István Sándor |
egyetem kémia-földrajz |
osztályfőnök: 9.A |
|
Dr. Lukács Lajos |
egyetem matematika-fizika |
igazgató |
|
Markót Mónika |
egyetem német nyelv |
az idegen nyelvi munkaközösség vezetője |
|
Máthé Ildikó |
egyetem angol nyelv-orosz nyelv |
igazgatóhelyettes |
|
Molnár Marianna |
egyetem német nyelv |
az osztályfőnöki munkaközösség vezetője |
|
Molnár-Nagy Lídia |
egyetem magyar nyelv és irodalom-német nyelv |
tartósan távol |
|
Nagy Gabriella |
egyetem testnevelés |
||
Nagy Ildikó |
egyetem történelem-földrajz |
osztályfőnök: 8.B diákmozgalmat segítő tanár |
|
Orosz Judit Kornélia |
főiskola ének-zene |
||
Ozsváthné Hosszú Edit |
főiskola magyar nyelv és irodalom |
5.A tanulószobát vezető |
|
Pető Szabolcs |
egyetem biológia-kémia |
||
Dr. Ráczné Karikó Rita |
angol-történelem-pszichológia |
angol-történelem-pszichológia |
|
Rebek Renáta |
egyetem angol nyelv |
||
Reiterné Makra Zsuzsanna |
egyetem matematika-kémia-informatika |
osztályfőnök: 8.A |
|
Sántáné Beke Anikó |
egyetem művézeti rajz-művészettörténet |
osztályfőnök: 11.B |
|
Szabó Ödön |
egyetem biológia-földrajz |
||
Szappanos Tibor |
egyetem testnevelés |
osztályfőnök: 10.B |
|
Széki Mirella |
egyetem angol nyelv-történelem |
||
Szittyai István |
egyetem matematika-fizika |
osztályfőnök: 6.B |
|
Tóth Márta |
egyetem német nyelv-orosz nyelv |
||
Dr. Ujlaky István Tibor |
egyetem történelem-földrajz |
||
Vajdáné Jandrasits Orsolya |
egyetem magyar nyelv-történelem |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
|
Varga Györgyi |
egyetem magyar nyelv és irodalom-német nyelv, gyógypedagógus, logopédus |
osztályfőnök: 10.A |
|
Dr. Ujlakyné dr. Szűcs Éva |
egyetem angol nyelv |
óraadó |
Kecske Kupa
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 6700
A MATEGYE által szervezett Kecske Kupa matematika versenyen mintegy száz csapat mérte össze tudását: a versenyz?k Kecskemétr?l és több vidéki városból érkeztek. A bányaisok is szép számban vettek részt a vetélked?n, s a díjazottak közé a következ? csapatok kerültek:
Mihalik Bálint, Piskolti János, Török Ágoston, Virág Dávid 5.A - II. hely (felkészít? tanár: Varga József, Brenyó Mihályné); Kósa Viola, Papp Ildikó Hanna, Szigeti Fanni, Tóth Izabella 5.B - V. hely (Badó Zsolt, Kiss Róbert); Nagy Janka, Sárkány Zorka, Urbán Janka, Vámos Zorka 5.A - VIII. hely (Varga József, Brenyó Mihályné); Bancsi Márk, Dúl András, Ipacs Kornél 6.A - IV. hely (Halász Alexandra, Brenyó Mihály); Fejes Ágnes, Geg? Levente, Kovács Zoltán 6.B - VI. hely (Badó Zsolt); Bálint György, Bulla Jázmin, Fehér Enik?, Kolosits Emili 6.B - X. hely (Badó Zsolt, Brenyó Mihály); Bozóki Enik?, Bukor Tamás, Mihalik Dániel, Varga-Fekete Dániel - III. hely (Kiss Róbert, Varga József); Kaptás Flóra, Nagy Dorottya, Nyíri Anna Eszter, Venyingi Fanni - IV. hely (Varga József, Csordás Mihály); Erd?s Kristóf, Marozsi Ádám, Török Ábrahám, Varga Ákos 8.A - VI. hely (Bogdányné Pigniczki Erzsébet).
TITOK Angol levelez? verseny
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 3168
TITOK Angol nyelvi levelez?versenyen Zsótér Melinda 8.A országos 1. helyezést ért el, míg Török Ábrahám és Varga Ákos 8.A csapata 5. helyezett lett. Felkészít? tanár: Hegyvári Gabriella.
ABACUS
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 3075
AZ ABACUS Matematikai Lapok pontszerz? versenyén Papp Ildikó Hanna, Zsigó Dávid, Katona Bálint, Kispál Kristóf, Marticsek Marcell és Török Ágoston ezüstfokozatú, Nagy Judit Janka, Mihalik Bálint és Virág Dávid (mindannyian 5. osztályosok) bronzfokozatú dicséretben részesült. Bíró Kristóf 1. helyezett lett és aranyfokozatú, Ábrahám Balázs, Mészáros Máté, Tamási Máté, Kovács Bence és Molnár Kamilla ezüstfokozatú, Molnár Péter Soma és Bori Barnabás (6. osztályosok) bronzfokozatú dicséretet kapott. Steigler Ádám László 2. helyezett lett és aranyfokozatú dicséretben, Nyíri Anna Eszter és Heged?s Eszter bronzfokozatú (7. osztály), Varga Ákos és Zsótér Melinda (8. osztály) ezüstfokozatú dicséretben részesült.
Tanévzáró ünnepség
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 2398
TANÉVZÁRÓ ÜNNEPSÉG
2015. június 19. 18 óra
Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 2732
Simon Dániel Gábor 9.A a 2015. június 15-17-én Sopronban megrendezett Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny dönt?jén 4. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Bakk János.
Elérhetőség
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 19.
- Találatok: 30818
Bányai Júlia Gimnázium
H-6000 Kecskemét, Nyíri út 11.
tel.: 06 76 481 474
email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
web: www.banyai-kkt.edu.hu
Iskolánkról
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 19.
- Találatok: 40093
A Bányai Júlia Gimnázium
Elődeink: A XIX. század végétől a XX. század közepéig különféle református, katolikus és állami nevelő intézetek, leányiskolák és leánygimnáziumok oktatták és képezték Kecskeméten a polgárok leányait. 1948-ban, az iskolák államosításakor egyesítették Kecskeméten a református és római katolikus leánygimnáziumot, az így létrehozott Állami Szenczi Molnár Albert Leánygimnáziumot tekinthetjük iskolánk jogelődjének. Az iskola 1953-ban vette fel Bányai Júliának, az 1848/49-es szabadságharc századosságig jutott női hősének nevét.
Az iskola épülete: Jelenlegi épületünk a Nyíri úton 1966-ban épült fel. Az eredetileg 12 tantermesre tervezett épületben az átalakítások után jelenleg 16 osztályterem, 3 természettudományos előadóterem és 3 laboratórium, 4 szaktanterem, 5 nyelvi tanterem, 2 számítógépterem és további két csoportterem, egy tornaterem, két kis kondicionáló terem és sportudvar szolgálja az oktatást, közel 20.000 kötetes könyvtár és klubszoba pedig a tanulók művelődését, kikapcsolódását.
Az oktatás és nevelés ma: Az iskola mai profilja 1989-ben alakult ki, ekkor vált lehetővé – először kísérleti jelleggel – tehetséggondozási célú nyolcosztályos gimnáziumi képzés kialakítása. Az első ilyen programmal működő osztályok 1991-ben indultak.
Iskolánk pedagógiai programjában a klasszikus gimnáziumok kettős célját tűzte maga elé, magas szintű általános műveltséget nyújtva készítjük fel diákjainkat a felsőfokú továbbtanulásra, egyben konvertálható tudást adunk a középfokú végzettséggel történő elhelyezkedéshez. Végső soron a művelt értelmiségi ember képzése a célunk.
Ezt a célt úgy tartjuk elérhetőnek, ha a klasszikus humanista értékeket középpontba állítva a műveltségi elemek egyensúlyát megtartó oktatás és nevelés folyik az iskolában. Célunk az igényes matematikaoktatásra és a kísérletek, a gyakorlat és az elméleti gondolkodás összhangjára épülő természettudományos képzés, korszerű informatikai alapismeretek adása, a magas szintű anyanyelvi kultúra és erre építve két idegen nyelv használható szintű elsajátíttatása, a művészeti, esztétikai és testi nevelés egyensúlyának megteremtése, a tanulók harmonikus személyiségfejlesztése.
Munkánk eredményességének egyik mutatója diákjaink tanulmányi teljesítménye. Ma már ezt az eredményességet többféle szempont alapján is mérhetjük. Egyrészt a középiskolák továbbtanulási eredményeit, a továbbtanulók nyelvvizsga eredményeit, az érettségiken a tanulók által nyújtott teljesítményeket bemutató központi összehasonlításokban diákjaink minden területen a legjobb 10%-ban szerepelnek. Másik igen fontos mutatóként megjelent a kompetenciamérések eredménye, amiben szintén a középiskolák élvonalában találhatók diákjaink. A harmadik mutató a különböző tanulmányi és egyéb versenyeken elért eredmények. A versenyeztetés a tehetség felismerésének, a tehetségápolásnak egyik eszköze, nem cél, de segít motiválni diákjainkat, segíti őket erős és gyenge pontjaik felismerésében, értékrendjük, önértékelésük fejlesztésében is. Ehhez az iskola teret, lehetőséget, felkészítést és elismerést biztosít.
Végül szólnunk kell a tanórán kívüli foglalkozások lehetőségéről is, melyhez az anyagi alapot az iskolát támogató két alapítvány teremti meg. Énekkar, robotprogramozó szakkör, disputa-kör, sportköri foglalkozások és játék órák valamint különféle tantárgyi szakkörök és délutáni programok szolgálják a diákok érdeklődésének kielégítését, művelődését, kulturálódását.
A 2014/2015-ös tanév díjazottjai
- Részletek
- Megjelent: 2015. augusztus 28.
- Találatok: 4106
Nyolc éven át nyújtott kiemelked? tanulmányi teljesítményéért Barta Zsolt 12.A és Takács Dániel 12.B vehette át a Bányai Júlia-díjat a ballagáson.
Kit?n? tanuló díjat kapott Hábenczyus Alida Anna 12.B. Lázár Kincs? és Masir Bence 12.B Közösségért végzett munkájukért, Berbekár Réka 12.B, Gályász Szonja 12.A, Hermann Dávid 12.B, Masir Bence 12.B és Sinkó Csaba 12.B Kiemelked? teljesítményért részesültek elismerésben.
A 2014/2015-ös tanévben a következ? tanulók nyerték el az Évfolyamels? címet:
Török Ágoston 5.A, Ipacs Kornél 6.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Rácz Donát 10.A és Coulibaly Patrik 11.A és Barta Zsolt 12.A.
Az évzárón a tanév során nyújtott kiemelked? teljesítményért, versenyeredményekért a következ? tanulók vehettek át oklevelet és elismerést:
Mihalik Bálint 5.A, Török Ágoston 5.A, Zsigó Dávid 5.A, Papp Ildikó Hanna 5.B, Bancsi Márk 6.A, Dúl András 6.A, Ipacs Kornél 6.A, Bugya Kamilla 6.B, Molnár Kamilla 6.B, Kaptás Flóra 7.A, Mihalik Dániel 7.A, Nagy Dorottya 7.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Rácz Zsombor 7.A, Steigler Ádám 7.A, Szász Attila 7.A, Venyingi Fanni 7.A, Zsetkó Dávid 7.B, Kovács Panna 8.A, Varga Ákos 8.A, Balogh Gerg? 8.B, Bogner József 8.B, Hermann Péter Pál 8.B, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Molnár Balázs 9.A, Gosztonyi Csenge 10.A, Coulibaly Patrik Sékou 11.A, Csontos Dávid 11.A, Marticsek Réka 11.A, Kiss Máté 11.A.
Közösségért és kiemelked? teljesítményért elismerést vehetett át Piskolti János 5.A.
Gratulálunk a díjazottaknak, és köszönjük a Bányai Júlia Gimnáziumért Alapítvány támogatását.
DSD I nyelvvizsga
- Részletek
- Megjelent: 2015. szeptember 07.
- Találatok: 2630
Mint arról korábban beszámoltunk, a Nemzeti Er?forrás Minisztérium, a Németországi Szövetségi Köztársaság Kultusz-miniszterek Állandó Konferenciája valamint a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központja (MNÁMK) képvisel?ib?l álló bizottság döntése alapján 2015 tavaszán nyolcadik osztályos diákjaink egy csoportja ingyenesen vehetett részt iskolánkban DSD I. (Deutsches Sprachdiplom I.) nyelvvizsgán. 9 tanulónk B1, 5 bányais pedig A2 szint? sikeres vizsgát tett.
A B1 szintet elért tanulók 2015. június 12-én a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központjában (Ungardeutsches Bildungszentrum) vehetik át ünnepélyes keretek között a vizsgabizonyítványukat.
Az ünnepség alkalmával nyújtják át iskolánknak azt a dokumentumot is, amely hivatalosan igazolja, hogy intézményünk a DSD I vizsgarendszer elismert iskolája.